Бывший пилот «Макларена», «Рено» и «Хааса» Кевин Магнуссен высказался о борьбе в «Формуле-1» в последние годы и поделился планами: сезон-2021 он проводит в американской. Подумали Thomas Birks и Joachim Jensen, подумали, и построили летающую свинью эпических пропорций.
Видео: в бассейн миллионера с вертолета сбросили огромную свинью
Компания Porsche совместно с Duotone выпустила кайт в стиле легендарной «свиньи». Обзор автомобиля Aston Martin DBX. Технические характеристики, фото и видео, комплектации и цены на новый Астон Мартин DBX. Снят он в «сказочном» стиле, где есть несколько необычных героев, включая летающих свиней. Реализация её имеет мало общего с электронно-управляемой активной аэродинамикой Puig Diablo, здесь она полностью механическая.
В аэропорту Амстердама патруль свиней защищает небо
О результатах научной работы сообщил сайт «Территория новостей» со ссылкой на научный журнал Scientific Reports. Аэродинамика – это основной фактор, оказывающий огромное влияние на расход топлива. If you have Telegram, you can view and join Аэродинамика NEWS right away.
Suspension, grip and aerodynamics
Кроме того, животные загрязняют воду, распространяют болезни и создают "риск для здоровья и безопасности человека". Но сейчас они настолько широко распространились и столь многочисленны, что искоренение невозможно", — указал журналист. Ранее Лайф рассказывал, что в Приморском крае обнаружили очаг вируса африканской чумы свиней. Первый в этом году случай заболевания диких кабанов зафиксировали в Хасанском районе региона.
Кристиан Клин: "Тесты на прямых — отличный индикатор работы, наши наработки базировались на моделировании и информации, полученной в аэродинамической трубе, а в Вайрано мы смогли проверить их эффективность и убедиться в том, что поведение новинок на трассе соответствует расчётному".
Для Европы крупные дикие свиньи, вес которых доходит до 500 кг — это хорошо изученный местный вид.
Популяцию диких свиней в России держат под контролем, она достигает примерно 400 тыс особей. Это помогает избежать распространения заболеваний через контакты между дикими и домашними свиньями.
The ratio of instantaneous to steady circulation y-axis grows as the trailing edge vortex moves away from the airfoil inset , and its influence on the circulation around the airfoil diminishes with distance x-axis.
Distance is non-dimensionalized with respect to chord lengths traveled. The graph is based on fig. The inset figures are schematic diagrams of the Wagner effect.
Dotted lines show the vorticity shedding from the trailing edge, eventually rolling up into a starting vortex. As this vorticity is shed into the wake, bound circulation builds up around the wing section, shown by the increasing thickness of the line drawn around the wing section. Clap-and-fling The clap-and-fling mechanism was first proposed by Weis-Fogh 1973 to explain the high lift generation in the chalcid wasp Encarsia formosa and is sometimes also referred to as the Weis-Fogh mechanism.
A detailed theoretical analysis of the clap-and-fling can be found in Lighthill 1973 and Sunada et al. Other variations of this basic mechanism, such as the clap-and-peel or the near-clap-and-fling, also appear in the literature Ellington, 1984c. The clap-and-fling is really a combination of two separate aerodynamic mechanisms,which should be treated independently.
In some insects, the wings touch dorsally before they pronate to start the downstroke. A detailed analysis of these motions in Encarsia formosa reveals that, during the clap, the leading edges of the wings touch each other before the trailing edges, thus progressively closing the gap between them Fig. As the wings press together closely, the opposing circulations of each of the airfoils annul each other Fig.
This ensures that the trailing edge vorticity shed by each wing on the following stroke is considerably attenuated or absent. Because the shed trailing edge vorticity delays the growth of circulation via the Wagner effect, Weis-Fogh 1973 ; see also Lighthill, 1973 argued that its absence or attenuation would allow the wings to build up circulation more rapidly and thus extend the benefit of lift over time in the subsequent stroke. In addition to the above effects, a jet of fluid excluded from the clapping wings can provide additional thrust to the insect Fig.
Black lines show flow lines, and dark blue arrows show induced velocity. Light blue arrows show net forces acting on the airfoil. A—C Clap.
As the wings approach each other dorsally A ,their leading edges touch initially B and the wing rotates around the leading edge. As the trailing edges approach each other, vorticity shed from the trailing edge rolls up in the form of stopping vortices C , which dissipate into the wake. The leading edge vortices also lose strength.
The closing gap between the two wings pushes fluid out, giving an additional thrust. D—F Fling. The wings fling apart by rotating around the trailing edge D.
The leading edge translates away and fluid rushes in to fill the gap between the two wing sections, giving an initial boost in circulation around the wing system E. F A leading edge vortex forms anew but the trailing edge starting vortices are mutually annihilated as they are of opposite circulation. As originally described by Weis-Fogh 1973 , this annihilation may allow circulation to build more rapidly by suppressing the Wagner effect.
This process generates a low-pressure region between them, and the surrounding fluid rushes in to occupy this region, providing an initial impetus to the build-up of circulation or attached vorticity Fig. The two wings then translate away from each other with bound circulations of opposite signs. As pointed out by Lighthill 1973 , this phenomenon is therefore also applicable to a fling occurring in a completely inviscid fluid.
Collectively, the clap-and-fling could result in a modest, but significant,lift enhancement. However, in spite of its potential advantage, many insects never perform the clap Marden,1987. Others, such as Drosophila melanogaster, do clap under tethered conditions but only rarely do so in free flight.
Because clap-and-fling is not ubiquitous among flying insects, it is unlikely to provide a general explanation for the high lift coefficients found in flying insects. Furthermore, when observed, the importance of the clap must always be weighed against a simpler alternative but not mutually exclusive hypothesis that the animal is simply attempting to maximize stroke amplitude, which can significantly enhance force generation. Animals appear to increase lift by gradually expanding stroke angle until the wings either touch or reach some other morphological limit with the body.
Thus, an insect exhibiting a clap may be attempting to maximize stroke amplitude. Furthermore, if it is indeed true that the Wagner effect only negligibly influences aerodynamic forces on insect wings, the classically described benefits of clap-and-fling may be less pronounced than previously thought. Resolution of these issues awaits a more detailed study of flows and forces during clap-and-fling.
Delayed stall and the leading edge vortex As the wing increases its angle of attack, the fluid stream going over the wing separates as it crosses the leading edge but reattaches before it reaches the trailing edge. In such cases, a leading edge vortex occupies the separation zone above the wing. Because the flow reattaches, the fluid continues to flow smoothly from the trailing edge and the Kutta condition is maintained.
In this case, because the wing translates at a high angle of attack, a greater downward momentum is imparted to the fluid, resulting in substantial enhancement of lift. Experimental evidence and computational studies over the past 10 years have identified the leading edge vortex as the single most important feature of the flows created by insect wings and thus the forces they create.
Aerodynamics of perching birds could inform aircraft design
По результатам применения проект будет выпущен в тиражирование", - подчеркнул разработчик. Он отметил, что племенное хозяйство "Лазаревское" - крупнейшее в Тульской области, насчитывает более 60 тыс. Также в "Лазаревском" строится завод по производству семян, который должен быть введен в эксплуатацию в 2025 г. Директор по развитию технологий искусственного интеллекта ООО "Яндекс" Александр Крайнов назвал проект по неинвазивному взвешиванию свиней очень интересным использованием ИИ-решений в реальном мире. Я проникся прямо от первого слайда - первый раз видел, как данные меряют в тоннах. И главный вывод, который я для себя извлек, что не надо, видимо, рассказывать о результатах взвешивания, от этого нервничают и худеют, а зачем нам худые свиньи", - с юмором оценил доклад "Лазаревского" Александр Крайнов. Какие перспективы у ИИ в сельском хозяйстве Пресс-служба "Лазаревского" не смогла ответить на вопросы ComNews о перспективах коммерциализации программы по неинвазивному взвешиванию свиней, сообщив, что готовит релиз об этом на следующую неделю.
В нескольких агрохолдингах также отказались обсуждать продукт "Лазаревского", сообщив, что разрабатывают аналогичные решения самостоятельно. Мы с уверенностью можем сказать, что отраслевое применение ИИ - это безусловный тренд, и ускорение темпов внедрения ИИ в отраслях - одна из задач, над которыми мы работаем", - отметили в пресс-службе Альянса в сфере ИИ.
Оно формируется за счет разницы давлений в воздушных потоках, огибающих волоски снаружи и проходящих через них насквозь. Вихрь ведет себя стабильно, не разрушаясь и не удаляясь далеко от семянки. Создаваемая кольцом подъемная сила позволяет одуванчику улетать за километры от родительского растения.
Весьма вероятно, что и остальные растения со схожим способом размножения знают об эффективности полета гораздо больше людей. При просмотре видео можно включить субтитры с переводом на русский.
Голландские пищевики обратили внимание на аэродинамику Опубликовано 11. И хотя издали это транспортное средство выглядит как самый обыкновенный автопоезд, но при детальном изучении мы увидим там немало интересного. Это в основном касается полуприцепа, оборудованного аэродинамическим пакетом Betterflow. Этот набор устройств был разработан специалистами немецкой фирмой Betterflow GmbH. Пакет состоит из боковых юбок-отражателей, плоских пластин, закрепленных под шасси, а также хвостовых подвижных элементов, закрепленных на дверях трейлера.
Специалисты по всему миру пытаются разгадать эту тайну и понять, как это стало возможным.
Некоторые гипотезы предполагают, что это результат экспериментов с генной инженерией, в то время как другие считают, что свиньи просто развили эти способности естественным образом. Основание авиакомпании, возглавляемой летающими свиньями, вызвало восторг у детей и любителей приключений. На данный момент неясно, будут ли свиньи предлагать коммерческие рейсы или их деятельность будет ограничена другими предприятиями.
Как птицы собираются в стаи?
Бесшумный полет совам обеспечивает зазубренный край их крыльев. Ученые провели подробные теоретические исследования упрощенных аэродинамических профилей с характеристиками, напоминающими крылья совы. Улучшение условий потока воздуха вокруг задней кромки профиля и оптимизация ее формы подавили шум. При этом асимметричные зубцы уменьшали шум эффективнее, чем их симметричные аналоги.
Снижение шума зависело от условий эксплуатации, поэтому конструкции аэродинамического профиля следует проектировать для конкретных применений.
Однако в больших группах взаимодействия потоков приводят к тому, что задние члены сталкиваются и отбрасываются с места, что приводит к распаду стаи из-за столкновений. Это означает, что очень длинные группы, наблюдаемые у некоторых видов птиц, формируются совсем не просто, и задним членам, вероятно, приходится постоянно работать, чтобы удерживать свои позиции и избегать столкновений с соседями. Затем авторы применили математическое моделирование, чтобы лучше понять силы, лежащие в основе экспериментальных результатов. В результате они пришли к выводу, что взаимодействие между соседями, опосредованное потоком, по сути, представляет собой пружинные силы, удерживающие каждого участника на месте — как если бы вагоны поезда были соединены пружинами. Однако эти пружины действуют только в одном направлении — ведущая птица может оказывать силу на последующую, но не наоборот, это невзаимное взаимодействие означает, что последующие члены склонны к резонансу или колебаниям, которые похожи на волны, раскачивающие членов группы вперед и назад.
Они распространяются вниз и увеличиваются в интенсивности, заставляя задних членов сталкиваться друг с другом.
Специалисты собрали датасет из видеоданных, вручную разметили тысячи кадров, разработали алгоритмы для автоматического распознавания видеозаписей. По этим данным и с применением технологий компьютерного зрения нейросети научились распознавать свиней по голове, тазу, лопаткам и другим частям тела, а также оценивать длину и ширину животного. Вся полученная информация поступает в модуль измерения веса и обрабатывается. Для российского рынка это новый продукт, и хоть точность модуля превосходит глазомер любого зоотехника, мы проверяем разные гипотезы и применяем современные методы для улучшения точности прогнозирования веса свиней.
In agreement with the Kutta—Jukowski theorem, the sectional lift is equal to the product of the circulation created by a wing and its translational velocity Wu,1981.
Equation 11 is more general, however, and can account for forces generated when both the strength and distribution of vorticity around the wing are changing, as might occur at the start of motion, during rapid changes in kinematics or when the wing encounters vorticity created by its own wake or that of another wing. Theoretical challenges The challenges in adopting the traditional methods described in the previous section to insect flight are manifold and only briefly described here. Determined primarily by their variation in size, flying insects operate over a broad range of Reynolds numbers from approximately 10 to 105 Dudley, 2000. For comparison, the Reynolds number of a swimming sperm is approximately 10—2, a swimming human being is 106 and a commercial jumbo jet at 0. At the high Reynolds numbers characteristic of the largest insects, the importance of the viscous term in equation 2 may be negligible and, as with aircraft, flows and forces may be governed by its inviscid form the Euler equation. Such simplifications may not always be possible for most species, whose small size translates into low Reynolds numbers.
This is not to say that viscous forces dominate in small insects. To the contrary, even at a Reynolds number of 10,inertial forces are roughly an order of magnitude greater than viscous forces. However, viscous effects become more important in structuring flow and thus cannot be ignored. Due to these viscous effects, the principles underlying aerodynamic force production may differ in small vs large insects. For tiny insects, small perturbations in the fluid may be more rapidly dissipated due to viscous resistance to fluid motion. However, for larger insects operating at higher Reynolds numbers, small perturbations in the flow field accumulate with time and may ultimately result in stronger unsteadiness of the surrounding flows.
Even with the accurate knowledge of the smallest perturbations, such situations are impossible to predict analytically because there may be several possible solutions to the flow equations. In such cases,strict static and dynamic initial and boundary conditions must be identified to reduce the number of solutions to a few meaningful possibilities. Analytical models of insect flight The experimental and theoretical challenges mentioned in the previous sections constrained early models of insect flight to analysis of far-field wakes rather than the fluid phenomena in the immediate vicinity of the wing. Although such far-field models could not be used to calculate the instantaneous forces on airfoils, they offered some hope of characterizing average forces as well as power requirements. By this method, the mean lift required to hover may be estimated by equating the rate of change of momentum flux within the downward jet with the weight of the insect and thus calculating the circulation required in the wake to maintain this force balance. A detailed description of these theories appears in Rayner 1979a , b and Ellington 1984e and is beyond the scope of this review, which will focus instead on near-field models.
Despite the caveats presented in the last section, a few researchers have been able to construct analytical near-field models for the aerodynamics of insect flight with some degree of success. Notable among these are the models of Lighthill 1973 for the Weis-Fogh mechanism of lift generation also called clap-and-fling , first proposed to explain the high lift generated in the small chalcid wasp Encarsia formosa, and that of Savage et al. Although both these models were fundamentally two dimensional and inviscid albeit with some adjustments to include viscous effects , they were able to capture some crucial aspects of the underlying aerodynamic mechanisms. Similarly,the model of Savage et al. This method takes into account the spatial along the span and temporal changes in induced velocity and estimates corrections in the circulation due to the wake. The more recent analytical models e.
Zbikowski, 2002 ; Minotti, 2002 have been able to incorporate the basic phenomenology of the fluid dynamics underlying flapping flight in a more rigorous fashion, as well as take advantage of a fuller database of forces and kinematics Sane and Dickinson,2001. Computational fluid dynamics CFD With recent advances in computational methods, many researchers have begun exploring numerical methods to resolve the insect flight problem, with varying degrees of success Smith et al. Although ultimately these techniques are more rigorous than simplified analytical solutions, they require large computational resources and are not as easily applied to large comparative data sets. Furthermore, CFD simulations rely critically on empirical data both for validation and relevant kinematic input. Nevertheless, several collaborations have recently emerged that have led to some exciting CFD models of insect flight. One such approach involved modeling the flight of the hawkmoth Manduca sexta using the unsteady aerodynamic panel method Smith et al.
In addition to confirming the smoke streak patterns observed on both real and dynamically scaled model insects Ellington et al. More recently,computational approaches have been used to model Drosophila flight for which force records exist based on a dynamically scaled model Dickinson et al. Although roughly matching experimental results, these methods have added a wealth of qualitative detail to the empirical measurements Ramamurti and Sandberg, 2002 and even provided alternative explanations for experimental results Sun and Tang, 2002 ; see also section on wing—wake interactions. Despite the importance of 3-D effects, comparisons of experiments and simulations in 2-D have also provided important insight. Two-dimensional CFD models have also been useful in addressing feasibility issues. For example, Wang 2000 demonstrated that the force dynamics of 2-D wings, although not stabilized by 3-D effects, might still be sufficient to explain the enhanced lift coefficients measured in insects.
Quasi-steady modeling of insect flight In the hope of finding approximate analytical solutions to the insect flight problem, scientists have developed simplified models based on the quasi-steady approximations. According to the quasi-steady assumption, the instantaneous aerodynamic forces on a flapping wing are equal to the forces during steady motion of the wing at an identical instantaneous velocity and angle of attack Ellington,1984a. It is therefore possible to divide any dynamic kinematic pattern into a series of static positions, measure or calculate the force for each and thus reconstruct the time history of force generation. By this method, any time dependence of the aerodynamic forces arises from time dependence of the kinematics but not that of the fluid flow itself. If such models are accurate, then it would be possible to use a relatively simple set of equations to calculate aerodynamic forces on insect wings based solely on knowledge of their kinematics. Although quasi-steady models had been used with limited success in the past Osborne, 1950 ; Jensen, 1956 , they generally appeared insufficient to account for the necessary mean lift in cases where the average flight force data are available.
Conversely, if the maximum force calculated from the model was greater than or equal to the mean forces required for hovering,then the quasi-steady model cannot be discounted. Based on a wide survey of data available at the time, he convincingly argued that in most cases the existing quasi-steady theory fell short of calculating even the required average lift for hovering, and a substantial revision of the quasi-steady theory was therefore necessary Ellington,1984a.
«Война свиней у корыта»: Медведев – о причастности киевского режима к крушению Ил-76
Кроме того, животные загрязняют воду, распространяют болезни и создают "риск для здоровья и безопасности человека". Но сейчас они настолько широко распространились и столь многочисленны, что искоренение невозможно", — указал журналист. Ранее Лайф рассказывал, что в Приморском крае обнаружили очаг вируса африканской чумы свиней. Первый в этом году случай заболевания диких кабанов зафиксировали в Хасанском районе региона.
Скачать презентацию: Медиа-кит При перепечатке или цитировании материалов сайта Transport-news. На информационном ресурсе применяются рекомендательные технологии информационные технологии предоставления информации на основе сбора, систематизации и анализа сведений, относящихся к предпочтениям пользователей сети "Интернет", находящихся на территории Российской Федерации ".
В самолет авиакомпании Azur Air, который должен был совершить перелет из кубинского Варадеро в Москву, на взлете попали два орла, из-за чего пилотам пришлось отменить полет. Подписывайтесь на «Газету.
Ru» в Дзен и Telegram.
Мнение редакции может не совпадать с мнением авторов. Скачать презентацию: Медиа-кит При перепечатке или цитировании материалов сайта Transport-news.
«Война свиней у корыта»: Медведев – о причастности киевского режима к крушению Ил-76
Нажимая на кнопки джойстика рылами, свиньи успешно выполнили задачу, причем неоднократно, что исключило всякую случайность. В бассейн уругвайского миллионера Федерико Альвареса Кастильо неизвестные подбросили свинью. Effect of Planform and Body on Supersonic Aerodynamics of. If you have Telegram, you can view and join Аэродинамика NEWS right away. Илон Маск показал чипированных свиней, подключенных к компьютеру. Когда ждать опытов на людях. и аэродинамика. микромеханика.