С первохристианских времен родственники и знакомые усопшего в специальные дни поминовения собирались вместе для того, чтобы в совместной молитве испросить у Господа упокоения умершего и дарования ему Царства Небесного. Поминальная молитва об усопших родных! Библия не даёт никаких оснований для молитвы умершим, и для общения с умершими.
Почему православным нужно молиться за умерших
Молитва об умерших родственниках. Православное учение устанавливает, что церковная молитва обладает властью даровать умершим облегчение или даже помилование от наказания в загробной жизни. Из любви к своим умершим родственникам и друзьям мы должны молиться об улучшении их посмертной участи. Значение заупокойной молитвы кажется вполне понятным, если не вникать глубоко в нюансы.
Как общаться с нашими умершими родными
Молитвенное обращение коснется Бога, принесет облегчение душам умерших родственников, если оно будет искренним, от сердца. 11 ноября 2018 Валерия Елагина ответила: Вот вам текст молитв за упокой души Молитва об усопших родителях Господи, Иисусе Христе, Боже наш! Поскольку, читая молитву об упокоении души умершего или любую другую, человек на духовном уровне соприкасается своей душой со Всевышним. Однако почитание не должно прекращаться с их уходом из мирской жизни, и читать молитвы за умерших родителей можно не только в поминальные дни.
Комментарии
- Правила чтения молитвы
- Молитва об усопших за упокой: текст, вопросы священник
- Молитвы детей об усопших родителях
- Telegram: Contact @molitvaikona
- Священник объяснил, как поминать родных в Дмитриевскую родительскую субботу
- Молитвы за усопших
Самая сильная молитва за упокой души усопшего и новопреставленного
Молитва Господу Богу об умершем вне церкви. Помяни, Господи, аще возможно есть, душу имя , отшедшего от жизни сей в отступлении от Святой Твоей Православной Церкви! Неизследимы судьбы Твои. Не постави мне во грех сей молитвы моей. Но да будет святая воля Твоя! Молитва об усопших Иисусу Христу. Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная. Молитва за умерших Иисусу Христу. Помяни, Господи, усопших рабов Твоих имена милостиво и прими их в Царство Твое, где нет никакой печали, скорби или воздыхания. Удостой их вечно пребывать в свете Твоем и созерцать неизреченную красоту Твою, чтобы они там вечно славили имя Твое со всемя святыми.
Молитва об усопшем Ангелу-хранителю. Святый Ангеле хранителю, данный усопшему -шей рабу Божию рабе Божией имя! Не преставай охраняти душу его ея от злых страшных оных бесов; буди ей пестуном и утешителем и тамо, в оном невидимом мире духов; приими ю под криле своя и преведи ю невозбранно чрез врата воздушных истязателей; предстани ходатаем и молитвенником за ню у Бога, — моли Его Преблагаго, да не низведена будет в место мрака, но да вчинит ю, идеже пребывает Свет невечерний. Пресвятая Владычице Богородице! К Тебе прибегаем, Заступнице нашей: Ты бо скорая еси помощница, наша ходатаица у Бога неусыпающая! Наипаче же молим Тя в час сей: помози новопреставленному -ной рабу Твоему рабе Твоей имя прейти страшный и неведомый оный путь; молим Тя, Владычице мира, силою Твоею отжени от движимой страхом души его ея страшныя силы темных духов, да смятутся и посрамятся пред Тобою; свободи ю от истязания воздушных мытарей, разори советы их и низложи их, яко зломыслящих врагов.
Тако внезапу призван бысть к Тебе усопший раб Твой, брат наш имя. Неизследимы и непостижимы пути дивнаго Твоего смотрения о нас, Господи Спасителю! Смиренно преклоняю главу свою пред сими Твоими путями, Господи Владыко, и молю Тя усердною моею верою: призри с высоты святаго жилища Твоего и осени мя Твоею благодатию, да исправится молитва моя сия пред Тобою, яко кадило благовонное. Премилостиве Господи, услыши молитву мою за раба Твоего, по неисповедимым судьбам Твоим внезапу похищеннаго от нас смертию; пощади и помилуй претрепетную его душу, позванную к нелицеприятному Твоему суду в час, в оньже не чаявше. Да не яростию Твоею обличиши ю, ниже гневом Твоим накажеши ю; но пощади и помилуй ю, ради крестных заслуг Твоих и, молитв ради Пречистыя Твоея Матере и всех святых Твоих, прости ей вся согрешения вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением. Аще и восхищен бысть раб Твой имя , но обаче в жизни сей верова в Тя и исповеда Тя, Бога и Спаса миру Христа, и на Тя упование имяше: сию убо веру и сие упование вместо дел вмени. Милосерде Господи! Ты не хощеши смерти грешника, но милостиво приемлеши от него и за него вся, ко обращению и спасению соделоваемая, и Сам благоустрояеши путь его, еже живу быти ему. Молю убо Тя, благоволи такожде воспомянути вся дела милосердия и вся моления, зде на земли творимая за усопшаго раба Твоего, благоволи прияти и мою молитву о нем купно с молитвами священнослужителей Святыя Церкве Твоея, и отпустити душе его вся согрешения, умирити смятенное сердце его, пощадити его от вечныя муки и успокоити в месте светле. Яко Твое есть, еже миловати и спасати ны, Христе Спасе наш, и Тебе единому подобает неизреченная благость и вечная слава со Отцем и Святым Духом, и ныне и присно и во веки веков. Ты еси сирых хранитель, скорбящих прибежище и плачущих утешитель. Прибегаю к Тебе аз сирый, стеня и плача, и молюся Тебе: услыши моление мое и не отврати лица Твоего от воздыханий сердца моего и от слез очей моих. Молюся Тебе, милосердый Господи, утоли скорбь мою о разлучении с родившим и воспитавшим мя родителем моим имя ; душу же его, яко отшедшую к Тебе с истинною верою в Тя и твердою надеждою на Твое человеколюбие и милость, приими в Царство Твое Небесное. Преклоняюся пред Твоею святою волею, еюже отъят бысть у мене, и прошу Тя, не отыми точию от него милости и благосердия Твоего. Вем, Господи, яко Ты, Судия мира сего, грехи и нечестия отцев наказуеши в детях, внуках и правнуках даже до третияго и четвертаго рода; но и милуеши отцев за молитвы и добродетели чад их, внуков и правнуков. С сокрушением и умилением сердца молю Тя, милостивый Судие, не наказуй вечным наказанием усопшаго незабвеннаго для мене раба Твоего, родителя моего имя , но отпусти ему вся согрешения его вольная и невольная, словом и делом, ведением и неведением, сотворенная им в житии его зде на земли, и по милосердию и человеколюбию Твоему, молитв ради Пречистыя Богородицы и всех святых, помилуй его и вечныя муки избави. Ты, милосердый Отче отцев и чад, даруй мне во вся дни жизни моея до последняго издыхания моего не преставати памятовати о усопшем родителе моем в молитвах своих и умоляти Тя, праведнаго Судию, да вчиниши его в месте светле, в месте прохладне и в месте покойне, со всеми святыми, отнюдуже отбеже всяка болезнь, печаль и воздыхание. Милостиве Господи! Приими днесь о рабе Твоем имя теплую молитву мою сию и воздай ему воздаянием Твоим за труды и попечения воспитания моего в вере и христианском благочестии, яко научившему мя первее всего ведети Тя, своего Господа, в благоговении молитися Тебе, на Тебе единаго уповати в бедах, скорбех и болезнех и хранити заповеди Твоя; за благопопечение его о моем духовном преуспеянии, за тепле приносимыя им о мне моления пред Тобою и за все дары, им испрошенныя мне от Тебе, воздай ему Своею милостию, Своими небесными благами и радостями в вечном Царствии Твоем. Ты бо еси Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, Ты покой и радость верных рабов Твоих, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Молитва ко Господу об усопших наставниках и воспитателях Боже разума, Боже чудес, живый приснотекущий Источниче премудрости! Молю Тя, помяни во Царствии Твоем души усопших раб Твоих, наставников моих имена , яко просвещавших мой ум и вселявших в сердце мое дух премудрости и разума, дух совета и крепости, дух ведения и правды, истины и добродетели. Молю Тя, Владыко, милостив буди о гресех их; ослаби, прости и отпусти им вся согрешения, елика сотворили в житии сем, словом, делом, помышлением, ведением и неведением. Воздаждь им, света Подателю, милостию Твоею, щедротами Твоими за вся попечения их о нашем духовном преуспеянии; яви им милость благоутробия Твоего за благая их поучения, за благопотребные их советы и вразумления, яже посеяваху и насаждаху во умах и сердцах наших, яко благия семена; воздаждь им за вся благая небесными и вечными Твоими благами, да узрят в Тебе, Боже, лицем к лицу вечную Истину и да озаряются и наслаждаются трисиятельным Светом Ея в безконечные веки во Царствии Твоем. С сокрушенным и умиленным сердцем прибегаю к Тебе и молюся Ти: помяни, Господи, во Царствии Твоем усопшаго раба Твоего, чадо мое имя , и сотвори ему вечную память. Ты, Владыко живота и смерти, даровал еси мне чадо сие. Твоей же благой и премудрой воле изволися и отъяти е у мене. Буди благословенно имя Твое, Господи. Молю Тя, Судие неба и земли, безконечною любовию Твоею к нам, грешным, прости усопшему чаду моему вся согрешения его, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением. Прости, Милостиве, и наша родительская согрешения, да не пребудут они на чадах наших: вем, яко множицею согрешихом пред Тобою, множицею не соблюдохом, не сотворихом, якоже заповедал еси нам. Аще же усопшее чадо наше, нашея или своея ради вины, бяше в житии сем работая миру и плоти своея, а не паче Тебе, Господу и Богу своему: аще возлюби прелести мира сего, а не паче слово Твое и заповеди Твоя, аще предавшеся сластем житейским, а не паче сокрушению о гресех своих, и в невоздержании бдение, пост и молитву забвению предавше, молю Тя усердно: прости, Преблагий Отче, чаду моему вся таковая прегрешения его, прости и ослаби, аще и ино злое сотвори в житии сем, Христе Иисусе! Ты воскресил еси дщерь Иаира по вере и молитве отца ея, Ты исцелил еси дщерь жены хананеянки по вере и прошению матере ея, услыши убо и молитву мою, не презри и моления моего о чаде моем. Прости, Господи, прости вся согрешения его и, простив и очистив душу его, изыми муки вечныя и всели ю со всеми святыми Твоими, от века благоугодившими Тебе, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная. Яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, Ты един кроме греха, да егда имаши судити мирови, услышит чадо мое превожделенный глас Твой: приидите, благословеннии Отца Моего, и наследуйте уготованное вам царствие от сложения мира. Яко Ты еси Отец милостей и щедрот, Ты живот и воскрешение наше, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Ты, по неизреченной любви Своей к нам, грешным и недостойным рабам Твоим, сияеши солнце Свое на злыя и благая, дождиши на праведныя и неправедныя; Ты, Преблагий, заповедуеши нам любити врагов наших, добро творити ненавидевшим и обидевшим нас, благословляти клянущих нас и молитися за творящих нам напасть и изгоняющих нас. Ты, Спасителю наш, на крестном древе и Сам прощал еси врагов Твоих, хульно ругавшихся Тебе, и молился за мучителей Твоих; Ты дал еси образ нам, да последуем стопам Твоим. Ты, о дражайший Искупителю наш, научивый нас прощати врагов, повелел еси вкупе и молитися за них; молюся убо Тебе, Иисусе Прещедрый, Сыне и Агнче Божий, вземляй грехи мира, прости отшедшаго к Тебе раба Твоего имя и приими его не яко врага моего, соделавшаго ми злая, но яко согрешившаго пред Тобою. Молю Тя, безпредельный в милостех, Господи Боже наш, приими с миром пресельшагося к Тебе от мира сего без примирения со мною; спаси и помилуй его, Боже, Твоею великою и богатою милостию. Господи, Господи! Да не яростию Твоею, ниже гневом Твоим накажеши раба Твоего, творившего ми напасть, оскорбление, поношение и злохуление; молю Тя, не помяни сих прегрешений его, но отпусти и прости ему вся сия по человеколюбию Твоему, и помилуй по велицей Твоей милости. Молю Тя, о Преблагий и Прещедрый Иисусе, яко уз адовых Решителя, смерти Победителя, грешных Спасителя, разреши рабу Твоему сии согрешения, имиже, яко пленицами ада, связася усопший. Ты бо, Господи, рекл еси: аще не отпущаете человеком согрешения их, ни Отец ваш Небесный отпустит вам согрешений ваших; о да не будет сего! Со умилением и сокрушением сердца умоляю Тя, Спасителю Премилостивый, разреши ему сии узы злых наваждений и козней диавольских, не погуби усопшаго гневом Твоим, но отверзи ему, Жизнодавче, двери милосердия Твоего, да внидет во святый Твой град, хваля всесвятое и великолепое имя Твое и воспевая неизреченную любовь Духа Твоего Святаго к погибающим грешникам. И якоже Ты, Благость вечная, помянул еси на Кресте благоразумнаго разбойника, с Тобою распята, путесотворив ему вход в рай, сице, молю Тя, Всещедрый, помяни во Царствии Твоем и отшедшаго к Тебе раба Твоего имя и не затвори, но отверзи ему двери милосердия Твоего; Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем, Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.
Жена может подойти к нему, но лучше, конечно, Вам самим отстаивать своего святого: Храни Вас Бог. Моему ребенку 1. Крестили Любовью. Так звали мать ее отца. Имя на Виталию. Святых покровителей с таким именем среди святых женщин нет как я поняла из инернета. Что мне даже кажется знаковым: пусть в крещении она будет любовью, я любила ее отца хоть и жили мы в блуде, он уходил из семьи первой и даже развелся. Назови я ее сразу виталией ее бы все равно крестили иным именем, правильно я понимаю, раз святых женского рода с таким именем нет? Меняю ее имя и фамилию потому что трудно выносить напомтнание имени и памяти этого человека постоянно. Я многи погрешу если осуществлю такую смену или я имею право слегка облегчить свое горе своей утраты опоры и надежды на семейное счастье таким шагом? Ведь это все что я могу. Оговорю сразу что в милосердие божье я не верю и ждать облегчения молитвами и взращиванием в себе веры не могу, слишком тяжело одной остаться. Если Вы решите менять "мирское" имя ребенку, подумайте, не будет ли ей сложно жить с несколько неожиданным, непривычным для девочки именем Виталия. Батюшка, у меня три крестника - Александр родился 5 января , Сергий 12 января и Павел 29 июля. Каких святых считать их небесными покровителями и когда правильно поздравлять с днём Ангела? Татьяна Дорогая Татьяна, чтобы не гадать и не ошибиться, лучше спросить родителей, какой святой записан в свидетельстве о крещении. По имени святого можно будет определить день ангела, обратившись, например, к сайту days. Поздравлять можно любыми словами, какие на сердце лягут, а в день Ангела хорошо сводить если крестники малыши еще, конечно в храм ко причастию. У меня маленький ребенок, ее отец мой сожитель в течение двух лет, оставил меня летом этого года. Отец не против со слов забрать ее. Я сама чувствую что в его семье откуда он уходил ко мне и разводился дочери будет спокойней во всех смыслах. Что грешней- отдать ее ему сама я готова уйти в монастырь, меня здесь ничто коме долга перед ребенком не деожит, мне уже 40, в городе у нас несколько монастырей, уже писала настоятельницам, искать смирения и веры или держать из принципа при себе принцип т. Врач поможет Вам ее вылечить. Тогда и выбирать из неприемлемых вариантов не придется. Если я книги матушки Фотинии отнесла в храм, а там пускай что хотят с ними, то и делают, правильно ли я сделала? У нас бывает такое, что люди приносят иконы и книги в храм, а другие их берут. Екатерина Здравствуйте, Екатерина. Когда что-то полезное, но уже не нужное, приносят в храм, чтобы другие, кто желает или нуждается, воспользовались этой вещью, то это хорошо. А вот сектантскую литературу надо сразу уничтожать, чтобы никто не подхватил заразу. Представьте себе, что оставленную Вами книжонку кто-нибудь возьмет и будет читать с доверием, ведь он же ее в храме взял, а значит, она дозволительна для чтения. Человек этот, если окажется несведущим в православном вероучении, повредится, а грех будет на Вас. Исправьте сделанное, если еще не поздно, и обязательно исповедуйтесь. Помогите разобраться в таком вопросе. Я верю, что Бог не подвержен изменению. Также и верю, что Иисус Христос, наш Спаситель, возшел на небеса вместе с человеческой природой так как в Иисусе Христе обе природы соединились нераздельно и навсегда , и тем самым человеческая природа через Иисуса Христа вошла в состав Святой Троицы. Моему непросвещенному уму кажется, что в Боге все-таки произошла перемена в тот момент, когда Иисус вознесся на небеса. Помогите мне найти ошибку в таких рассуждениях. Спаси Господи! Павел Здравствуйте, Павел. Образ соединения естеств, Божественного и человеческого, во Христе, Халкидонский орос, определяет четырьмя отрицаниями апофатически : неслитно, непревращенно, неразделимо, неразлучимо. Вы обратили внимание только на последние два, "нераздельно и неразлучно". Теперь обратите внимание на то, что это третье и четвертое определение, а первое и второе указывают на "неслитность и неизменность" природ во Христе. Ни человеческая природа ничего не приобрела, несвойственного ей, ни Божественная природа не претерпела изменений. Человечество было "воипостазировано" - воспринято Сыном, как вторым Лицом Святой Троицы, а не воспринято в единую природу сущность Божества, Единой и неделимой Святой Троицы. Иначе бы и Бог, и человек изменились, а этого не произошло. И даже в Ипостаси Сына, Его Личности, не произошло превращения в нечто среднее между Божеством и человечеством. Орос описывает свойства соединения апофатически, потому что ничего катафатического о нем нельзя сказать, не исказив истины. Мы не видим даже собственной тварной природы, видим только кожу, как же нам судить о природе Божества? Поэтому Святой Собор просто отсекает все то, что истину искажает, но саму истину не формулирует, за неимением возможности логического осмысления этого вопроса. Тайна Богобытия не может быть осмыслена умом, но может быть познана опытом. Как выразили отцы - Бог познается по силе жития. Тайну внутрибожественного бытия познают в Царстве Божием, о котором Христос сказал, что оно внутри нас. Вход в него узок, и не многие находят его. Но те, что вошли, увидели там истину, которую невозможно высказать человеческим языком. Опыт передать словами невозможно. Опыт можно только повторить. Чтобы ищущие познания Бога на своем опыте не заблудились, отцы поставили для них ориентиры. Эти ориентиры - догматические определения и аскетические поучения. Они находятся в нашей системе координат, но пользуясь ими и понуждая себя к соответствующему образу мыслей, образу жизни, мы можем приобрести опыт, соответствующий нашему устроению, о Боге, о Промысле, о Любви. В первенствующей Церкви только таковых, познавших Бога в келье своего сердца, и называли богословами, а не тех, кто здорово говорит о Боге. Думаю, что Вам вполне по силам и небесполезно будет прочесть труды преп. Исаака Сирина: и "Слова подвижнические", и "О Божественных тайнах". Я недавно наткнулся вот на это видеосвидетельство... Я знаю, что доверять этим свидетельствам нельзя, но всё-таки я хотел узнать, является ли это свидетельство правдой? Храни вас Бог! Дмитрий Здравствуйте, Дмитрий.
Ты рекл еси: призови Мя в день скорби твоея, и изму тя. Во дни скорби своея прибегаю к Тебе аз и молюся Ти: не отврати лица Твоего от мене и услыши моление мое, приносимое Тебе со слезами. Ты, Господи Владыко всяческих, благоволил еси сочетати мя с единым из рабов Твоих, во еже быти нам едино тело и един дух; Ты дал еси мне сего раба, яко сожителя и защитника. Твоей же благой и премудрой воле изволися отъяти от мене сего раба Твоего и оставити мя едину. Преклоняюся пред сею Твоею волею и к Тебе прибегаю во дни скорби моея: утоли печаль мою о разлучении с рабом Твоим, другом моим. Аще отъял еси его от мене, не отыми от мене Своея милости. Яко же некогда приял еси вдовицы две лепты, тако приими и сие моление мое. Помяни, Господи, душу усопшего раба Твоего имя , прости ему все согрешения его, вольная и невольная, аще словом, аще делом, аще ведением и неведением, не погуби его со беззаконми его и не предаждь вечной муке, но по велицей милости Твоей и по множеству щедрот Твоих ослаби и прости вся согрешения его и вчини его со святыми Твоими, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная. Молю и прошу Тя, Господи, даруй ми во вся дни жизни моея не преставати молитися о усопшем рабе Твоем, и даже до исхода моего просити у Тебе, Судии всего мира, оставления всех согрешений его и вселения его в Небесные обители, яже еси уготовал любящим Тя. Яко аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно Отца и Сына и Святаго Духа православно даже допоследняго своего издыхания исповеда; тем же веру его, яже в Тя, вместо дел ему вмени: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, Ты един кроме греха, и правда Твоя — правда во веки. Верую, Господи, и исповедую, яко Ты услышиши моление мое и не отвратиши лица Твоего от мене. Видя вдовицу, зельне плачущу, умилосердився, сына ея, на погребение несома, воскресил еси: тако умилосердився, утиши и скорбь мою. Яко же отверзл еси рабу Твоему Феофилу, отшедшему к Тебе, двери милосердия Твоего и простил еси ему прегрешения его по молитвам Святыя Церкве Твоея, внемля молитвам и милостыням супруги его: сице и аз молю Тя, приими мое моление о рабе Твоем и введи его в жизнь вечную. Яко Ты еси упование наше. В сокрушении и умилении сердца моего молюся Тебе: упокой, Господи, душу усопшия рабы Твоея имя , в Небеснем Царствии Твоем. Владыко Вседержителю! Ты благословил еси супружесткий союз мужа и жены, егда рекл еси: не добро быти человеку единому, сотворим ему помощника по нему. Ты освятил еси союз сей во образ духовнаго союза Христа с Церковию. Верую, Господи, и исповедую, яко ты благословил еси сочетати и мене сим святым союзом с единою из рабынь Твоих.
Почему так важно поминать усопших? Непридуманная история...
Подробнее об этом в беседе с корреспондентом «МК» рассказал отец Геннадий, служащий в одном из храмов Москвы: — В этот день, как, впрочем, и в любой другой, можно и нужно помолиться об упокоении тех, кто находится уже в лучшем мире. Конечно, можно это сделать и дома — многие в составе вечернего молитвенного правила поминают умерших родных и близких, а также особо памятных людей. Однако церковная молитва, безусловно, имеет большую силу. Многие спрашивают, можно ли поминать в такой молитве тех, кто не был православными христианами при жизни. Если отвечать на этот вопрос одним словом — то нет, нельзя; однако дальше начинаются нюансы. Во-первых, если человек при рождении был крещен, а затем не был отлучен от Церкви — за него можно и нужно приносить молитвы: он является чадом Церкви и, возможно, перед кончиной смог раскаяться и вернуться в ее лоно. Во-вторых, те, кто не был крещен, конечно, не могут поминаться в церковной молитве — но в домашней, если есть такое желание, их можно помянуть особенным образом. Для этого существует молитва преподобного Льва Оптинского, которая звучит так: «Взыщи, Господи, погибшую душу имя , аще возможно есть, помилуй! Неизследимы судьбы Твои.
В этом отношении именно православное понимание демонстрирует больше оптимизма, чем другие конфессии. У нас есть молитвы за усопших — и Церковь бы не установила их, если не было возможности повлиять на то, что будет с человеком после его смерти. У умершего остается только одна надежда — на наши молитвы, которые многое могут. И поэтому очень важна молитва за наших близких.
Отпевание совершается во храме, куда привозится гроб, или же священник может приехать к месту похорон. Если же по различным обстоятельствам это невозможно, может быть также проведено так называемое заочное отпевание. Панихида по архимандриту Кириллу Павлову Во время чина: читаются Апостол, Евангелие, посвященные будущему всеобщему воскресению; иерей произносит разрешение грехов усопшего; он также благословляет землю, которую затем обычно или бросают в могилу, либо, если отпевание было заочным, рассыпают на ней с любой краткой молитвой. Кроме того, на 9, 40 дни обычно заказывают панихиды. Если память христианина приходится на воскресный или праздничный день, панихида заказывается накануне. Молитва в год со дня смерти Годовщину также лучше отмечать милостыней, домашним молением, церковным поминовением. Кому молиться об усопшем? Вечная участь души решается только Господом, поэтому все прошения заупокойных служб обращены главным образом к Нему. Лишь некоторые, очень краткие прошения, содержат просьбы к Пречистой, Ангелам, святым. Молитва об усопшем Богородице Вот какое прошение Ей содержит лития: «Едина Чистая и непорочная Дево, Бога без семени рождшая, моли спастися душе его». К Тебе прибегаем, Заступнице нашей: Ты бо скорая еси помощница, наша ходатаица у Бога неусыпающая! Наипаче же молим Тя в час сей: помози новопреставленному -ной рабу Твоему рабе Твоей имя прейти страшный и неведомый оный путь; молим Тя, Владычице мира, силою Твоею отжени от движимой страхом души его ея страшныя силы темных духов, да смятутся и посрамятся пред Тобою; свободи ю от истязания воздушных мытарей, разори советы их и низложи их, яко зломыслящих врагов. Буди ей, о Всемилостивая Госпоже Богородице, заступницею и защитницею от воздушного князя тьмы, мучителя и страшных путей стоятеля; молим Тя, Пресвятая Богородице, ризою Твоею честною защити ю, да тако безбоязненно и невозбранно прейдет от земли на небо. Молим Тя, Заступнице наша, заступи за раба Твоего рабу Твою Матерним Твоим у Господа дерзновением; молим Тя, Помоще наша, помози ему ей , имущему -щей судитися еще прежде онаго Страшнаго судилища, помози убо оправдатися пред Богом, яко Творцем неба и земли, и умоли Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да упокоит усопшаго -ую в недрах Авраама с праведными и всеми святыми. Архангелу Михаилу На некоторых интернет-сайтах можно встретить подобные обращения к Архистратигу Сил Небесных с просьбой вывести усопшего из адского пламени, если он там м находится, даровать ему Рай. Эти прошения, по словам некоторых, особенно «действенны», если совершаются под праздник памяти Архангела. Однако, все они не утверждены канонически. Вот что говорит о подобных текстах прот. Петр Гурьянов в журнале «Фома» 8 декабря 2015 г. Но молиться об усопших в эти дни нужно теми же церковными молитвами, которыми молится Церковь. Для этого надо придти в храм, подать записки о упокоении своих сродников на Божественную Литургию и на панихиду, а если есть возможность, то принести на канон стол, где совершаются панихиды что-нибудь из снеди, поставить свечи и подать милостыню нищим. Без сомнения, Архангел Михаил вместе со всею Церковью донесет эту молитву Господу о помиловании сродников…» Ангелу Хранителю Молитва основана на том, что Хранитель сопровождает душу до решения ее участи, первые 40 дней: Молитва Святый Ангеле хранителю, данный усопшему -шей рабу Божию рабе Божией имярек! Не преставай охраняти душу его ея от злых страшных оных бесов; буди ей пестуном и утешителем и тамо, в оном невидимом мире духов; приими ю под криле своя и преведи ю невозбранно чрез врата воздушных истязателей; предстани ходатаем и молитвенником за ню у Бога, — моли Его Преблагаго, да не низведена будет в место мрака, но да вчинит ю, идеже пребывает Свет невечерний. Как и кому молиться за усопшего без покаяния? Возможность принести Исповедь, причаститься перед кончиной дается ныне далеко не всем. Именно поэтому молитвословы часто содержат особое прошение за скончавшегося внезапно. Оно обращено к Самому Христу: Как и кому молиться за некрещённого? Человек, не принявший веры через Крещение, не может поминаться церковно. Однако Господь ждет прошений от его родных. Необходимо: молиться келейно на Псалтири; Иногда советуют также читать особые моления, канон мч. Уару, как представтелю о умерших некрещенными. Молитва Молитва об умершем некрещеным, св.
Преклоняюся пред сею Твоею волею и к Тебе прибегаю во дни скорби моея: утоли печаль мою о разлучении с рабом Твоим, другом моим. Аще отъял еси его от мене, не отыми от мене Своея милости. Яко же некогда приял еси вдовицы две лепты, тако приими и сие моление мое. Помяни, Господи, душу усопшего раба Твоего имя , прости ему все согрешения его, вольная и невольная, аще словом, аще делом, аще ведением и неведением, не погуби его со беззаконми его и не предаждь вечной муке, но по велицей милости Твоей и по множеству щедрот Твоих ослаби и прости вся согрешения его и вчини его со святыми Твоими, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная. Молю и прошу Тя, Господи, даруй ми во вся дни жизни моея не преставати молитися о усопшем рабе Твоем, и даже до исхода моего просити у Тебе, Судии всего мира, оставления всех согрешений его и вселения его в Небесные обители, яже еси уготовал любящим Тя. Яко аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно Отца и Сына и Святаго Духа православно даже допоследняго своего издыхания исповеда; тем же веру его, яже в Тя, вместо дел ему вмени: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, Ты един кроме греха, и правда Твоя — правда во веки. Верую, Господи, и исповедую, яко Ты услышиши моление мое и не отвратиши лица Твоего от мене. Видя вдовицу, зельне плачущу, умилосердився, сына ея, на погребение несома, воскресил еси: тако умилосердився, утиши и скорбь мою. Яко же отверзл еси рабу Твоему Феофилу, отшедшему к Тебе, двери милосердия Твоего и простил еси ему прегрешения его по молитвам Святыя Церкве Твоея, внемля молитвам и милостыням супруги его: сице и аз молю Тя, приими мое моление о рабе Твоем и введи его в жизнь вечную. Яко Ты еси упование наше. В сокрушении и умилении сердца моего молюся Тебе: упокой, Господи, душу усопшия рабы Твоея имя , в Небеснем Царствии Твоем. Владыко Вседержителю! Ты благословил еси супружесткий союз мужа и жены, егда рекл еси: не добро быти человеку единому, сотворим ему помощника по нему. Ты освятил еси союз сей во образ духовнаго союза Христа с Церковию. Верую, Господи, и исповедую, яко ты благословил еси сочетати и мене сим святым союзом с единою из рабынь Твоих. Твоей же благой и премудрой воле изволися отъяти у мене сию рабу Твою, юже дал еси мне, яко помощницу и сопутницу жизни моея. Преклоняюся пред сею Твоею волею, и молюся Ти от всего сердца моего, приими моление мое сие о рабе Твоей имя , и прости ей, аще согреши словом, делом, помышлением, ведением и неведением; аще земное возлюби паче небеснаго; аще о одежде и украшении тела своего печеся паче, неже о просвещении одеяния души своея; или аще небреже о чадех своих; аще преогорчи кого словом или делом; аще поропта в сердце своем на ближняго своего или осуди кого или ино что от таковых злых содела. Вся сия прости ей, яко благий и человеколюбивый: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит. Не вниди в суд с рабою Твоею, яко созданием Твоим, не осуди ю по грехом ея на вечныя муки, но пощади и помилуй по велицей милости Твоей.
Сильные молитвы
- Молитва умершим родственникам
- Молитвы об усопших за упокой
- Молитва за упокой души
- Молитва умершим родственникам
- МОЛИТВЫ ЗА УСОПШИХ
Молитвы об умерших
Молитва за живых и умерших при чтении неусыпаемой Псалтири, имеет невиданную силу, которая и демонов сокрушает, и сердца умягчает, и умилостивляет Господа так, что и грешников возводит из ада. Молитва за почивших – самоотверженный подвиг, который должен быть соединен с постом и добрыми делами. Молитва за усопших внезапною (скоропостижною) смертию. молитвы за некрещеных и мертворожденных младенцев.