Существует множество способов молитвы за усопших: можно подать записку на проскомидию для поминовения на литургии, заказать панихиду или краткую литию, можно помолиться дома. Поминовение умерших в православии предполагает желание помочь душе ушедшего человека, облегчить его участь в вечности, потому главной становится молитва к Богу о прощении его грехов.
Самая сильная молитва за упокой души усопшего и новопреставленного
такую силу имеет молитва» - учил он своих учеников. Обязательно поминайте умерших родных во время утренних и вечерних молитв. * * * Обычай молиться за умерших существовал и в ветхозаветной Церкви, о чем свидетельствует Священное Писание. Библия не даёт никаких оснований для молитвы умершим, и для общения с умершими. Молитва за усопших внезапною (скоропостижною) смертию. Вопрос Какую молитву читают за упокой души умерших родственников? Отвечает Рав Реувен Пятигорский В среде российских евреев эта молитва называется изкор, но ее полное название — азкарат нешамот, поминовение душ умерших людей.
Не издевайтесь над мёртвыми! Почему нельзя часто поминать усопших
Помяни словеса Твоя рабу Твоему, ихже упование дал ми еси. То мя утеши во смирении моем, яко слово Твое живи мя. Гордии законопреступоваху до зела, от закона же Твоего не уклонихся. Помянух судьбы Твоя от века, Господи, и утешихся. Печаль прият мя от грешник, оставляющих закон Твой. Пета бяху мне оправдания Твоя на месте пришельствия моего. Помянух в нощи имя Твое, Господи, и сохраних закон Твой. Сей бысть мне, яко оправданий Твоих взысках. Часть моя еси, Господи: рех сохранити закон Твой. Помолихся лицу Твоему всем сердцем моим: помилуй мя по словеси Твоему. Помыслих пути Твоя, и возвратих нозе мои во свидения Твоя.
Уготовихся и не смутихся сохранити заповеди Твоя. Ужя грешник обязашася мне, и закона Твоего не забых. Полунощи востах исповедатися Тебе о судьбах правды Твоея. Причастник аз есмь всем боящымся Тебе и хранящым заповеди Твоя. Милости Твоея, Господи, исполнь земля, оправданием Твоим научи мя. Благость сотворил еси с рабом Твоим, Господи, по словеси Твоему. Благости и наказанию и разуму научи мя, яко заповедем Твоим веровах. Прежде даже не смиритимися, аз прегреших, сего ради слово Твое сохраних. Благ еси Ты, Господи, и благостию Твоею научи мя оправданием Твоим. Умножися на мя неправда гордых, аз же всем сердцем моим испытаю заповеди Твоя.
Усырися яко млеко сердце их, аз же закону Твоему поучихся. Благо мне, яко смирил мя еси, яко да научуся оправданием Твоим. Благ мне закон уст Твоих, паче тысящ злата и сребра. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже Трижды. Господи, помилуй Трижды. Молитвенное прошение за усопшею. Слава Отцу и Сыну и СвятомуДуху, и ныне и присно и во веки веков. Руце Твои сотвористе мя и создасте мя, вразуми мя, и научуся заповедем Твоим. Боящиися Тебе узрят мя и возвеселятся, яко на словеса Твоя уповах. Разумех, Господи, яко правда судьбы Твоя, и войстинну смирил мя еси.
Буди же милость Твоя, да утешит мя по словеси Твоему рабу Твоему. Да приидут мне щедроты Твоя, и жив буду, яко закон Твой Поучение мое есть. Да постыдятся гордии, яко неправедно беззаконноваша на мя, аз же поглумлюся в заповедех Твоих. Да обратят мя боящиися Тебе и водящии свидения Твоя. Буди сердце мое непорочно во оправданиих Твоих, яко да не постыжуся. Исчезает во спасение Твое душа моя, на словеса Твоя уповах. Исчезоша очи мои в слово Твое, глаголюще: когда утешиши мя? Зане бых яко мех на слане, оправданий Твоих не забых. Колико есть дний раба Твоего? Когда сотвориши ми от гонящих мя суд?
Поведаша мне законопреступницы глумления, но не яко закон Твой, Господи. Вся заповеди Твоя истина; неправедно погнаша мя, помози ми. Вмале не скончаша мене на земли, аз же не оставих заповедей Твоих. По милости Твоей живи мя, и сохраню сведения уст Твоих. Во век, Господи, слово Твое пребывает на Небеси. В род и род истина Твоя.
Якоже отверзл еси рабу Твоему Феофилу, отшедшему к Тебе, двери милосердия Твоего и простил ему прегрешения его по молитвам Святыя Церкви Твоея, внемля молитвам и милостыням супруги его; сице и аз молю Тя, приими и мое моление о рабе Твоем, и введи его в жизнь вечную. Яко Ты еси упование наше, Ты еси Бог, еже миловати и спасати, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Молитва ко Господу о скончавшихся вне своего Отечества, безродных, нищих и убогих Господи Иисусе Христе Боже наш, сирых защитниче, странных наставниче, плавающих кормчий, обуреваемых пристанище, с путешествущими путешествующий, утешение плачущих, нищих кормителю! Молим Тя, Многомилостиве Господи, помяни во Царствии Твоем души усопших раб Твоих имена , в вере преставльшихся к Тебе, но отшедших в земли чуждей, без матерняго Святыя Твоея Церкви напутствия и благословения.
Приими, Владыко, под Твое благоутробие рабов, преставльшихся тамо в скорби и печали о своих присных и ближних, имже никтоже бе утешаяй в страшный час смерти, идеже никтоже бе возносяй Тебе теплое моление о благотишном прохождении их от сея привременныя жизни в мир горний. Темже убо молим Тя, Преблагий, молим Тя, Вездесущий и Присносущный Господи, воззри на сих рабов Твоих благосердием Твоим, прости им всякое согрешение вольное и невольное, словом и делом содеянное и вся, яже в ведении и неведении. Умоляем Тя молитвами и предстательством Матере Твоея, Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и всех святых, не погуби отшедших к Тебе со беззаконием их, но сотвори им велию милость Твою, яви им Твое человеколюбие и щедроты Твоя, приведи их к тихому Твоему пристанищу и водвори их в дому Твоем. Еще молимся о упокоении душ усопших раб Твоих имена , отшедших к Тебе безродными и никогоже от присных своих о себе молитвенников имущими, разве Святыя Твоея Церкви; сего ради молим Тя, Господи, приими о сих наше моление: прости им вся согрешения и помилуй их по велицей Твоей милости; всели их во святом жилище Твоем, да обрящут в Тебе покой, яко в Спасителе и Искупителе рода человеческаго. Аще усопшия рабы Твоя, иже быша в нищете и убожестве, за чашу студеныя воды, за укрух хлеба, за едину лепту, поданныя им во имя Твое, приносили быша Тебе моления о нас, прошения и благодарения; аще сирые благословляли быша благотворящую им руку, моляся о ниспослании нам благ Твоих, того убо ради молим Тя ныне, Христе Боже наш, и мы о них: помяни убо во Царствии Твоем сих, яко меньших, по реченному Тобою, братий Твоих; прости им всякое прегрешение вольное и невольное, покрый их Твоим благоутробием и всели их во святый чертог Твой; и яко получавших зде на земли пропитание чрез призывание святаго Твоего имене, препитай тамо на небеси от тука дома Твоего, и да утешатся, и да насладятся нескончаемою радостию вси истинно плакавшие к Тебе; водвори их со святыми Твоими, да вси купно у Тебе, Судии живых и мертвых, составят сонмы избранных Твоих, и тако да славят, хвалят и превозносят безпредельное Твое милосердие в безпредельные веки. Молитва ко Господу о скончавшихся после тяжкой и продолжительной болезни Господи, Господи! Праведен еси Ты, и суд Твой праведен: Ты, в предвечной Своей Премудрости, положил еси предел жизни нашея, егоже никтоже прейдет. Премудры Твоя законы, неизследимы путие Твоя! Ты повелеваеши Ангелу смерти изъяти от тела душу у младенца и старца, у мужа и юноши, у здраваго и больнаго по несказанным и неведомым нам судьбам Твоим; но веруем, яко на сие есть Твоя святая воля, зане, по суду правды Твоея, Ты, Преблагий Господи, яко Премудрый и Всемогущий и Всеведущий Врач душ и телес наших, болезни и недуги, беды и злоключения посылаеши человеку, яко врачевство духовное. Ты поражаеши его и исцеляеши, умерщвляеши в нем мертвенное и оживотворяеши безсмертное и, яко чадолюбивый Отец, наказуеши, егоже любиши, биеши всякаго сына, егоже приемлеши; молим Тя, Человеколюбче Господи, приими преставльшагося к Тебе раба Твоего имя , егоже взыскал еси человеколюбием Своим, наказавый тяжкою болезнию телесною, во еже спасти душу от болезни смертныя; и аще вся сия приял есть от Тебе со смиренномудрием, терпением и любовию к Тебе, яко вседетельному Врачу душ и телес наших, яви убо ему днесь богатую милость Твою, яко претерпевшему вся сия грех своих ради.
Вмени ему, Господи, сию привременную тяжкую болезнь в некое наказание за прегрешения, содеянныя в сей юдоли плача, и исцели душу его от недугов греховных. Помилуй, Господи, помилуй взысканнаго Тобою и, наказаннаго временно, молю Тя, не накажи лишением вечных Твоих небесных благ, но сподоби его наслаждатися ими во Царствии Твоем. Аще же усопший раб Твой, не разсуждая в себе, чесо ради бысть сие прикосновение целительныя и промыслительныя десницы Твоея, стропотно что рече в себе, или по неразумию своему возропта в сердце своем, яко бремя сие возомни себе неудобоносимым, или по немощи естества своего, стужаше долгою болезнию и огорчися злоключением, молим Тя, Долготерпеливе и Многомилостиве Господи, прости ему сия согрешения по безпредельной Твоей милости и безприкладному Твоему милосердию к нам, грешным и недостойным рабам Твоим, прости ради любви Твоей к роду человеческому; аще же беззакония его превзыдоша главу его, болезнь же и недуги не подвигоша его к полному и искреннему покаянию, умоляем Тя, Начальниче жизни нашея, умоляем Твоими искупительными заслугами, помилуй и спаси, Спасе, раба Твоего от вечныя смерти. Господи Боже, Спасителю наш! Ты, по вере в Тя, даровал еси прощение и отпущение грехов, даровав помилование и исцеление тридесятиосмилетнему разслабленному, егда рекл еси: отпущаются тебе греси твои; с сею же верою и упованием на Твою благость, прибегаем к Твоему, о Иисусе Прещедрый, неизреченному милосердию и во умилении сердца нашего молим Тя, Господи: рцы убо и днесь тако слово помилования, слово отпущения грехов усопшему приснопоминаемому нами рабу Твоему имя , да исцелеет духовне и да вселится в месте светле, в месте покойне, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, и да пременятся тамо болезни и недуги его, слезы страданий и скорбей в источник радости о Дусе Святе. Молитва ко Господу о скончавшихся в состоянии душевного заболевания Дивна дела Твоя, Господи, и величию Твоего разума несть конца! Коль многообразными и неизследимыми стезями преводиши Ты люди Своя в веце сем от дольняго мира к горнему! Разоряеши бо премудрость премудрых, отвергаеши разум разумных, высокия и гордыя расточаеши и смиряеши, сильныя и доброродныя низлагаеши и посрамляеши; буия же и смиренныя, уничиженныя, немощныя и худородныя избираеши, возвышаеши, укрепляеши и прославляеши, открывая премудрыя и благия советы всепромыслительнаго смотрения Твоего младенцам и утаевая их от тех, иже о себе мнятся быти совершени умы своими. Кто доволен есть уразумети вся судьбы Твоя, Боже, имиже, по богатству благости Своея и долготерпения, вразумляеши, научаеши и спасаеши нас, грешных и недостойных рабов Твоих? Овому прилагаеши смышление и даруеши здравое разсуждение, оваго же обуяеши, у оваго исторгаеши сердце каменно и влагаеши плотяно; овому низпосылаеши крепость и бодрость телесну, вкупе же и мужество душевно; овому же болети душею и телом попускаеши; оваго радуеши, овому же печаловаться хощеши; оваго живиши, оваго же мертвиши.
О великий и неисповедимый в тайнах Своего смотрения о нас Господи Боже наш! Вем и от всего сердца исповедую пред Тобою, яко и со усопшим приснопоминаемым мною рабом Твоим имя не без премудраго и благаго изволения и смотрения Твоего бысть сокрушительный недуг душевный, егоже истинная вина и вся сила Тебе единому точию ведома суть; темже благоговейно повергаяся пред Твоими, Господи, неизреченными, но выну спасительными судьбами, со умилением вопию Ти: приклони ухо Твое к молению моему и человеколюбне вонми ми, и скоро услыши молитву мою о сем рабе Твоем. Недоумеваю бо и зело скорблю о необычайных судьбах его, зане, не якоже иныя человецы смысленнии, самосознательнии и твердыя в памяти, отъиде к Тебе от нас, но яко лишен сый ума, извращен в смысле, болезненно опечалован сердцем, не имеяй самообладательныя силы своего изволения, неистово и свирепо являющися в деяниях своих. Что сие есть неудоборазумеваемое некое в душевней жизни человечестей явление? Како созданный по образу и по подобию Твоему впадает в крайнее неразумие, безумствует, неистовствует и содевает неподобная? Что убо сие есть с дыханием жизни Твоея, Боже Вседержителю? Воистину по Твоим, Господи, неизследимым путям и неизреченным советам вся сия премудро и благим намерением Тобою устрояются: наводиши бо, яко привременное наказание, и попускаеши толикая нестроения и превращения в чудном составе существа нашего, да сокровенными у Тебе тако путями устроиши, возставиши и неразсудным, злым и лукавым обычаем учинена суть, и тако видимая злая у человек, у Тебе, Всеблагий Владыко, приснотекущий Источниче премудрости и разума, у Тебе обращаются во благая. Того ради смиренно припадая к неистощимым щедротам Твоим, Человеколюбче Спасе наш, молю Тя, Подателю благих, приими усопшаго раба Твоего имя , яко тако люте болезновавшаго и страдавшаго в житии сем, приими милостию Твоею, да не пробавиши, Блаже, и тамо, во стране отшедших от нас братий наших, стужения и страдания его, яже суть безмерно лютейша неже зде земная; но отврати от него прещение гнева Твоего и воззри на него пресветлым оком милосердия Твоего; но не предаждь люте погибнути во веки, зане и Сам, Премилосердый Спасе, не хощеши смерти грешника, не хощеши, да кто погибнет, Сладчайший Иисусе Христе, Сыне Божий, исцеляяй неисцельно недугующих телом, прокаженных очищаяй и бесных творяй смыслящими! Молю Тя, Господи, исцели душу усопшаго раба Твоего имя , очисти его от всех вольных и невольных, ведомых и неведомых прегрешений и грехопадений его; Сам, Спасе, очисти, якоже не возмогшаго разумно и в здравой памяти исповедатися Тебе в них, того ради умилосердися о нем, Господи, и возми от него все тяжкое бремя грехов, вземляй грехи мира! Покрый и оправдай его Своею благодатию, и имиже веси судьбами спаси раба Твоего от избранных Твоих, но сподоби общником быти небесных ликостояний, яко убогаго раба Твоего, иже зде на земли отлученна и отчужденна себе имяше от сродников своих, другов и ближних, и не лиши его Небеснаго Твоего Царствия, яко лишенна зде на земли видети благая Твоя и оставленна влачити дни своя, исполненнии горькоплачевных деяний: того ради молю Тя, Господи: упокой его со святыми Твоими в дому Отца Твоего, с Нимже Тебе, Избавителю и Жизнодавцу нашему, купно со Пресвятым Твоим Духом славу возсылаем всегда, ныне и присно и во веки веков.
Моление о упокоении православных воинов, за веру и Отечество на поле брани убиенных Непобедимый, непостижимый и крепкий во бранех Господи Боже наш! Ты, по неисповедимым судьбам Своим, овому посылаеши Ангела смерти под кровом его, овому на селе, овому на мори, овому же на поле брани от оружий бранных, изрыгающих страшныя и смертоносныя силы, разрушающия телеса, расторгающия члены и сокрушающия кости ратующих; веруем, яко по Твоему, Господи, премудрому смотрению, такову приемлют смерть защитники веры и Отечества. Молим Тя, Преблагий Господи, помяни во Царствии Твоем православных воинов, на брани убиенных, и приими их в небесный чертог Твой, яко мучеников изъязвленных, обагренных своею кровию, яко пострадавших за Святую Церковь Твою и за Отечество, еже благословил еси, яко достояние Свое. Молим Тя, приими убо отшедших к Тебе воинов в сонмы воев Небесных Сил, приими их милостию Твоею, яко павших во брани за независимость земли Русской от ига неверных, яко защищавших от врагов веру Православную, защищавших Отечество в тяжкие годины от иноплеменных полчищ; помяни, Господи, и всех, добрым подвигом подвизавшихся за древнехранимое апостольское Православие, за освященную и в язык свят избранную Тобою землю Русскую, в нюже враги Креста и Православия приношаху и огнь, и меч. Приими с миром души раб Твоих имена , воинствовавших за благоденствие наше, за мир и покой наш, и подаждь им вечное упокоение, яко спасавшим грады и веси и ограждавшим собою Отечество, и помилуй павших на брани православных воинов Твоим милосердием, прости им вся согрешения, в житии сем содеянная словом, делом, ведением и неведением. Призри благосердием Твоим, о Премилосердый Господи, на раны их, мучения, стенания и страдания, и вмени им вся сия в подвиг добрый и Тебе благоугодный; приими их милостию Твоею, зане лютыя скорби и тяготу зде прияша, в нуждех, тесноте, в трудех и бдениих быша, глад и жажду, изнурение и изнеможение претерпеша, вменяеми быша яко овцы заколения. Молим Тя, Господи, да будут раны их врачевством и елеем, возлиянным на греховныя язвы их. Призри с небесе, Боже, и виждь слезу сирых, лишившихся отцев своих, и приими умиленныя о них мольбы сынов и дщерей их; услыши молитвенныя воздыхания отцев и матерей, лишившихся чад своих; услыши, благоутробне Господи, неутешных вдовиц, лишившихся супругов своих; братии и сестер, плачущих о своих присных, и помяни мужей, убиенных в крепости сил и во цвете лет, старцев, в силе духа и мужества; воззри на сердечныя скорби наша, виждь сетование наше и умилосердися, Преблагий, к молящимся Тебе, Господи! Ты отъял еси от нас присных наших, но не лиши нас Твоея милости: услыши молитву нашу и приими милостивно отшедших к Тебе приснопоминаемых нами рабов Твоих имена ; воззови их в чертог Твой, яко доблих воинов, положивших живот свой за веру и Отечество на полях сражений; приими их в сонмы избранных Твоих, яко послуживших Тебе верою и правдою, и упокой их во Царствии Твоем, яко мучеников, отшедших к Тебе израненными, изъязвленными и в страшных мучениях предавших дух свой; всели во святый Твой град всех приснопоминаемых нами рабов Твоих имена , яко воинов доблих, мужественно подвизавшихся в страшных приснопамятных нам бранех; облецы их тамо в виссон светел и чист, яко зде убеливших ризы своя в крови своей, и венцев мученических сподоби; сотвори их купно участниками в торжестве и славе победителей, ратоборствовавших под знаменем Креста Твоего с миром, плотию и диаволом; водвори их в сонме славных страстотерпцев, добропобедных мучеников, праведных и всех святых Твоих. К Тебе прибегаем, Чистая: Ты бо еси стена необоримая, предстательство и покров всем, прибегающим к Тебе с верою и упованием.
Молим Тя, Преблагословенная: услыши молитву недостойных раб Твоих и предстани за усопшия рабы Твоя имена.
Молитва в день рождения усопшего Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего имя , и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящым Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда. Но Ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Молитва за самоубиенного усопшего от Льва Оптинского Взыщи, Господи, погибшую душу имя ; аще возможно есть, помилуй! Не постави мне во грех сей молитвы моей. Но да будет святая воля Твоя! Молитва за усопшего от тяжелой болезни Праведен Ты, и суд Твой праведен: Ты, в предвечной Своей Премудрости, положил предел жизни нашей, который никто не минует.
Премудры Твои законы, неисповедимы пути Твои! Ты повелеваешь ангелу смерти изъять от тела душу у младенца и старца, у мужа и юноши, у здорового и больного по несказанным и неведомым нам судьбам Твоим; но веруем, что на это есть Твоя святая воля, также, по суду правды Твоей, Ты, Преблагой Господи, как премудрый и всемогущий и всеведущий Врач душ и тел наших — болезни и недуги, беды и злоключения посылаешь человеку, как врачевство духовное. Ты поражаешь его и исцеляешь, умерщвляешь в нем тленное и оживотворяешь бессмертное, и, как чадолюбивый Отец, наказываешь: молим Тебя, Человеколюбивый Господи, прими усопшего раба -у Твоего -Твою имя , которого -ую взыскал ты человеколюбием Своим, наказавший тяжелой болезнью телесной, чтобы спасти душу от смерти духовной; и так как все это принял -а от Тебя раб -а Твой Твоя со смиренномудрием, терпением и любовию к Тебе, как к непрестанному Врачу душ и тел наших, яви теперь ему её богатую милость Твою, как претерпевшему -ей все это за свои грехи. Вмени ему ей Господи, эту временную тяжелую болезнь в некое наказание за прегрешения, содеянные на этой земле, и исцели душу его её от недугов греховных. Помилуй, Господи, помилуй взысканного -ую Тобою, и, наказанного -ую временно раба -у имя , молю Тебя, не накажи лишением вечных Твоих небесных благ, но удостой его её наслаждаться ими в Царствии Твоем. Если же усопший -ая раб -а Твой -я , не рассуждал -а ради чего удостоился -ась перенесению такой болезни, явившейся прикосновением целительной и промыслительной Десницы Твоей, строптиво мыслил -а или по неразумию своему возроптал -а в сердце своем, так как бремя такое возомнил -а неудобоносимым, или по немощи естества своего, ослабленного долгою болезнью огорчился -ась такой напастью, молим Тебя, Долготерпеливый и Многомилостивый Господи, прости ему ей эти согрешения по безпредельной Твоей милости и нескончаемому Твоему милосердию к нам грешным и недостойным рабам Твоим, прости ради любви Твоей к роду человеческому; если же беззакония его её были выше всех пределов, а болезнь же и недуги не подвигли её к полному и искреннему покаянию, умоляем Тебя, Начальник жизни нашей, умоляем Твоими искупительными заслугами, помилуй и спаси, Спасе, раба -у Твоего -ю имя от вечной смерти. Господи Боже, Спасителю наш!
Ты, по вере в Тебя, даровал нам прощение и отпущение грехов, даровав помилование и исцеление 38-летнему парализованному, когда сказал Ты: «Отпущаются тебе грехи твои»; с такой же верою и надеждой на Твою благость, прибегаем к Твоему, о Иисусе Прещедрый, неизреченному милосердию и в умилении сердца нашего молим Тебя, Господи: вспомни теперь и сегодня это слово помилования, подай слово отпущения грехов усопшему -ей , приснопоминаемому -ой нами рабу -е Твоему -ей имя , да исцелеет духовно, и да вселится в месте светлом, в месте покойном, где нет ни болезни, ни печали, ни стона, и да зачтутся там болезни и недуги его её , слезы страданий и скорбей в источник радости о Духе. Господи Иисусе Христе, Владыка жизни и смерти, Ты сказал в святом Твоем Евангелии: «Бодрствуйте, потому что не знаете, в который час Господь ваш приидет, ибо в который час не думаете, придет Сын Человеческий». Но мы, земные и грешные, предавшиеся печалям и удовольствиям житейским, забываем про час смерти своей, и потому бываем призываемы к Тебе, Судия неба и земли, внезапно, в час, когда не ожидали и не предполагали.
Он быстро выгорит на солнце, «завянет» от дождя и снега. Лучше один раз купить хороший венок, — отмечают специалисты «Обряда».
Те же цветы, торговцы которыми в преддверии родительского дня появляются на каждом углу, достоят до первого дождя, а потом «раскиснут». Радость, день роз или молитва? Самые распространенные названия праздника — Радоница и Радуница. Но в восточнославянских диалектах есть порядка двух десятков названий праздника, в частности — Родоница, Радовница, Радольница, Радонница, Радошно, Радошница, Радожное, Радунец, Радостное, Радованские поминки. Доктор филологических наук Юрате Лаучюте придерживается мнения, что слово «Радоница» заимствовано у балтов.
В литовском языке есть слова «raudine» — молитва за умерших с плачем и причитанием, и «rauda» — плач с причитанием. Немецкий лингвист Макс Фасмер считал наиболее приемлемым понимание «Радуницы» как праздника радостного пасхального поминовения мертвых и ее сближение с корнем «рад» — радование, радость. Чтобы память была вечной Еще одна традиция, которая сложилась скорее благодаря времени года, когда отмечают Радоницу, нежели верованиям, — прибираться в канун праздника на местах захоронения. После осени и продолжительной весны на могилках и вокруг них остается много мусора — пожухлая трава и листва, ветви деревьев. Часто требуют обновления надгробные знаки и оградки.
Если вы хотите установить новый памятник, оградку, облагородить территорию вокруг захоронения, поставить столик, скамейку, то канун Радоницы - самое подходящее время для этого. За всем спектром услуг, связанным с изготовлением и установкой памятников, оградок и сопутствующих элементов, можно обратиться в Уральскую мемориальную компанию «Обряд». Специалисты «Обряда» качественно и в короткий срок выполнят работы. Предложат пакет услуг, согласно финансовым возможностям клиента. Помогут с выбором дизайна и материалов.
Дадут совет по любому вопросу, связанному с организацией захоронения. За полным комплексом мемориальных услуг в Уральскую мемориальную компанию «Обряд» можно обратиться по телефонам: 34385 4-010-4, 8-953-38-12-999 круглосуточно. Либо по адресу: г. Серов, ул. Фрунзе, 1-а, ул.
Молитвы для поминовения
- Как молиться за усопших родственников и других людей?
- Как молиться Псалтырь за умершего до сорокового дня — Русская вера
- Молитвы об умерших
- Не издевайтесь над мёртвыми! Почему нельзя часто поминать усопших
Молитва за единоумершего до 40 дней
- Комментарии
- У Бога все живы
- Молитвы детей об усопших родителях
- Общая молитва об усопших:
Грех ли молиться умершим?
Яко же отверзл еси рабу Твоему Феофилу, отшедшему к Тебе, двери милосердия Твоего и простил еси ему прегрешения его по молитвам Святыя Церкве Твоея, внемля молитвам и милостыням супруги его: сице и аз молю Тя, приими мое моление о рабе Твоем и введи его в жизнь вечную. Яко Ты еси упование наше. В сокрушении и умилении сердца моего молюся Тебе: упокой, Господи, душу усопшия рабы Твоея имя , в Небеснем Царствии Твоем. Владыко Вседержителю!
Ты благословил еси супружесткий союз мужа и жены, егда рекл еси: не добро быти человеку единому, сотворим ему помощника по нему. Ты освятил еси союз сей во образ духовнаго союза Христа с Церковию. Верую, Господи, и исповедую, яко ты благословил еси сочетати и мене сим святым союзом с единою из рабынь Твоих.
Твоей же благой и премудрой воле изволися отъяти у мене сию рабу Твою, юже дал еси мне, яко помощницу и сопутницу жизни моея. Преклоняюся пред сею Твоею волею, и молюся Ти от всего сердца моего, приими моление мое сие о рабе Твоей имя , и прости ей, аще согреши словом, делом, помышлением, ведением и неведением; аще земное возлюби паче небеснаго; аще о одежде и украшении тела своего печеся паче, неже о просвещении одеяния души своея; или аще небреже о чадех своих; аще преогорчи кого словом или делом; аще поропта в сердце своем на ближняго своего или осуди кого или ино что от таковых злых содела. Вся сия прости ей, яко благий и человеколюбивый: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит.
Не вниди в суд с рабою Твоею, яко созданием Твоим, не осуди ю по грехом ея на вечныя муки, но пощади и помилуй по велицей милости Твоей. Молю и прошу Тя, Господи, сил даруй ми по вся дни жизни моея не преставая молитися о усопшей рабе Твоей, и даже до кончины живота моего просити ей у Тебе, Судии всего мира, оставления согрешений ея. Да яко же Ты, Боже, положил еси на главу ея венец от камене честна, венчая ю зде на земли; тако увенчай ю вечною Твоею славою в Небеснем Царствии Твоем, со всеми святыми, тамо ликующими, да вкупе с ними вечно воспевает всесвятое имя Твое с Отцем и Святым Духом.
Ты сирых хранитель, скорбящих прибежище и плачущих утешитель. Прибегаю к тебе аз, сирый, стеня и плача, и молюся Тебе: услыши моление мое и не отврати лица Твоего от воздыханий сердца моего и от слез очей моих. Молюся Тебе, милосердый Господи, утоли скорбь мою о разлучении с родившей и воспитавшей мя материю моею, имя — , душу же ея, яко отшедшую к Тебе с истинною верою в Тя и с твердою надеждою на Твое человеколюбие и милость, приими в Царство Твое Небесное.
Преклоняюсь пред Твоею святою волею, еюже отъята бысть у мене, и прошу Тя, не отыми точию от нея милости и благосердия Твоего.
Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но Ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Наконец, после повечерия явился, дослужил молча и.. Я заказал о нем везде молитвы, — так как считал себя виновным в его смерти, и сам молился за него. Накануне сорокового дня вдруг келия моя осветилась и я вижу перед собой диакона. Видим, кто и за кого молится!
Кольми паче Господь все это видит! Потому что Бог сподобил меня в последний день причаститься Святых Христовых Тайн! Видение исчезло...
По окончании кафизмы читают «Трисвятое», «Пресвятая Троице», «Отче наш», тропари и молитву, положенную после каждой кафизмы. Возбраняется при чтении Псалтири добавлять молитвы неизвестного происхождения и вообще любые молитвы, не находящиеся в Богослужебных книгах.
Во время Пасхальной недели 8 дней от Пасхи до вторника Фоминой недели — Радоницы в церкви чтение Псалтири заменяется чтением Пасхального канона. Дома над усопшим чтение Псалтири также можно заменить чтением Пасхального канона. Но если такой возможности нет, то можно читать и Псалтирь, так как Псалтирь употребляется с первых времен христианства не только в одних скорбных случаях, но и в радостных, а Апостольские постановления указывают читать Псалтирь в 3-й день по кончине ради Того, Кто в 3-й день воскрес из мертвых. Отсюда следует заключить, что нет надобности отлагать чтение Псалтири над усопшим и в святые дни Пасхи. Для выражения же большей торжественности праздника, можно делать некоторые прибавления пасхальных песней, по прочтении каждой кафизмы и даже «Славы».
Если к гробу умершего приглашен священник, то он совершает заупокойное богослужение — литию или панихиду. В первый же день нужно позаботиться о церковном поминовении усопшего. Желательно сразу же, в день смерти, заказать сорокоуст в тех храмах, где богослужение совершается ежедневно. Если рядом несколько храмов, то хорошо в них подать записки с именем усопшего на Божественную литургию или на панихиду.
О молитве за умерших. Чтение Псалтыри до сорокового дня
Верую, Господи, и исповедую, яко Ты услышиши моление мое и не отвратиши лица Твоего от мене. Видя вдовицу, зельне плачущу, умилосердився, сына ея, на погребение несома, воскресил еси: тако умилосердився, утиши и скорбь мою. Яко же отверзл еси рабу Твоему Феофилу, отшедшему к Тебе, двери милосердия Твоего и простил еси ему прегрешения его по молитвам Святыя Церкве Твоея, внемля молитвам и милостыням супруги его: сице и аз молю Тя, приими мое моление о рабе Твоем и введи его в жизнь вечную. Яко Ты еси упование наше. В сокрушении и умилении сердца моего молюся Тебе: упокой, Господи, душу усопшия рабы Твоея имя , в Небеснем Царствии Твоем. Владыко Вседержителю! Ты благословил еси супружесткий союз мужа и жены, егда рекл еси: не добро быти человеку единому, сотворим ему помощника по нему. Ты освятил еси союз сей во образ духовнаго союза Христа с Церковию. Верую, Господи, и исповедую, яко ты благословил еси сочетати и мене сим святым союзом с единою из рабынь Твоих. Твоей же благой и премудрой воле изволися отъяти у мене сию рабу Твою, юже дал еси мне, яко помощницу и сопутницу жизни моея.
Преклоняюся пред сею Твоею волею, и молюся Ти от всего сердца моего, приими моление мое сие о рабе Твоей имя , и прости ей, аще согреши словом, делом, помышлением, ведением и неведением; аще земное возлюби паче небеснаго; аще о одежде и украшении тела своего печеся паче, неже о просвещении одеяния души своея; или аще небреже о чадех своих; аще преогорчи кого словом или делом; аще поропта в сердце своем на ближняго своего или осуди кого или ино что от таковых злых содела. Вся сия прости ей, яко благий и человеколюбивый: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит. Не вниди в суд с рабою Твоею, яко созданием Твоим, не осуди ю по грехом ея на вечныя муки, но пощади и помилуй по велицей милости Твоей. Молю и прошу Тя, Господи, сил даруй ми по вся дни жизни моея не преставая молитися о усопшей рабе Твоей, и даже до кончины живота моего просити ей у Тебе, Судии всего мира, оставления согрешений ея. Да яко же Ты, Боже, положил еси на главу ея венец от камене честна, венчая ю зде на земли; тако увенчай ю вечною Твоею славою в Небеснем Царствии Твоем, со всеми святыми, тамо ликующими, да вкупе с ними вечно воспевает всесвятое имя Твое с Отцем и Святым Духом. Ты сирых хранитель, скорбящих прибежище и плачущих утешитель. Прибегаю к тебе аз, сирый, стеня и плача, и молюся Тебе: услыши моление мое и не отврати лица Твоего от воздыханий сердца моего и от слез очей моих. Молюся Тебе, милосердый Господи, утоли скорбь мою о разлучении с родившей и воспитавшей мя материю моею, имя — , душу же ея, яко отшедшую к Тебе с истинною верою в Тя и с твердою надеждою на Твое человеколюбие и милость, приими в Царство Твое Небесное. Преклоняюсь пред Твоею святою волею, еюже отъята бысть у мене, и прошу Тя, не отыми точию от нея милости и благосердия Твоего.
Исключение - доказанное умственное расстройство. Святому мученику Уару молятся не о самоубийцах, а о некрещеных умерших. Из его жития мы знаем, что он имел особую благодать вымолить прощение грехов некрещеным родственникам благочестивой Клеопатры - вдовы, похоронившей его в своей семейной усыпальнице.
Но, даже практика молитвы о некрещеных не может быть признана бесспорной, так как в житии нет однозначного указания на то, что предки Клеопатры не были христианами. Поэтому, и за некрещеных, и за самоубийц можно молиться только дома, а не общецерковно. Преподобный старец Лев Оптинский, не допуская церковной молитвы за скончавшихся вне Церкви самоубийц, некрещеных, еретиков , завещал молиться за них келейно так: "Взыщи, Господи, погибшую душу отца моего: аще возможно есть, помилуй.
Неизследимы судьбы Твои. Не постави мне в грех молитвы сей моей, но да будет святая воля Твоя". Преподобный старец Амвросий Оптинский писал одной монахине: "По церковным правилам поминать самоубийцу в церкви не следует, а сестра и родные могут молиться о нем келейно, как старец Леонид разрешил Павлу Тамбовцеву молиться о родителе его.
Выпиши эту молитву... Нам известны многие примеры, что молитва, переданная старцем Леонидом, многих успокаивала и утешала и оказывалась действительною перед Господом". С уважением, священник Михаил Самохин У нас с папой в семье большое горе!
Умерла наша любимая мама! Это случилось так быстро, что мы до сих пор не верим в это. Мне самой очень тяжело, но нужно поддерживать папу!
Подскажите, как я могу ему помочь? И правда ли что люди, которые умирают в течение 40 дней после Пасхи, попадают в Рай? Если вам будет не трудно, подскажите каким святым нужно молиться о прощении грехов мамочке?
Анна Уважаемая Анна, конечно, потеря матери и жены - такая потеря, от которой сердцу легко никогда не бывает. И ничего такого сказать Вам, что бы сделало вашу жизнь бесскорбной, никто не может. Да и неправильно это было бы, но только важно, чтобы скорбь эта, скорбь от разлуки, боль расставания не была унынием и отчаянием, как у неверующих, а соединялась бы крепкой верой, что земная смерть есть только разлучение, и что нас ждет встреча в вечности.
И именно этой верой себя и папу своего поддерживайте. Находите утешение в молитве за вашу новопреставленную маму. Очень хорошо, если вы вместе будете читать Псалтирь о упокоении ее души, в больших молитвословах есть указания о том, как следует читать ее за усопших, там вы найдете подсказку, как нужно это делать.
Что касается смерти в дни празднования святой Пасхи, то смысл народного верования о том, что умирающие в эти дни сподобляются лучшей участи следует понимать так, что это лучшее время умереть для тех, кто до того говел Великим Постом, исповедовался, очистил душу свою Таинством покаяния, встретил верой и радостью Христа Воскресшего; конечно, в это время душе человеческой легче всего отрешиться от земного и устремиться к небу. Надеюсь, что именно так мама ваша приготовилась к жизни вечной. Молитесь Спасителю, Божией Матери, святой, имя которой носит ваша мама о том, чтобы Господь даровал ей со святыми упокоение, а Владычица Неба и земли и ее святая предстательствовали о ней и помогали ей.
И живите достойно ее памяти, так, чтобы из-за ваших грехов и ошибок ни в коем случае временное разлучение не растянулось на вечность. Живите так, чтобы встреча эта состоялась. Бог вам в помощь!
Протоиерей Максим Козлов.
Когда её будут есть в трапезной, все церковные служители дополнительно помолятся за ваших близких. Соборная молитва Церкви Во время вечернего богослужения и в начале Божественной литургии верующие подают записки с именами своих умерших родственников. Важно, чтобы они были крещены в Православие и не оканчивали жизнь самоубийством. Затем, в алтаре храма совершается главная молитва за наших близких. Сначала священник вынимает из богослужебных просфор частицы за имя каждого христианина, указанное в записках. При этом он и сам молится о них. Потом, уже после таинственного преложения хлеба и вина в Тело и Кровь Христовы, священник опускает в Кровь Спасителя те частицы, которые были вынуты на проскомидии. Это действие сопровождают слова молитвы: «Омый, Господи, грехи поминавшихся зде Кровию Твоею честною, молитвами святых Твоих». И в это время души наших умерших близких осеняет благодать Божия.
В течение семи дней в году Святая Церковь совершает особые Богослужения, практически целиком состоящие из молитв именно за усопших. Их называют «родительскими субботами», так как все ушедшие в вечность присоединились к лику наших родителей и прародителей. Одним из таких дней, когда нужно обязательно посетить Богослужение, является Вселенская родительская суббота, которая бывает всегда за неделю до начала Великого поста. Лития или панихида на могиле В дополнение к молитве за Богослужением и подаче записок, в дни родительских суббот христиане стараются посещать могилы своих усопших.
Вера утверждает, что Всевышний простит прегрешения молящихся за души усопших, ибо последние уже не способны влиять на свою судьбу в потустороннем бытии. Молитвы о упокое являются благочестивым деянием, целью которого является искупление грехов, совершенных в течение земной жизни. Молитвы для поминовения Молитва за всякого усопшего Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего имя , яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящым Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троицу и Троицу в Единстве православно даже до последняго своего издыхания исповеда.
Темже милостив тому буди, и веру яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но Ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Молитва о упокоении скончавшихся после тяжкой и продолжительной болезни Господи, Господи! Праведен еси Ты, и суд Твой праведен: Ты, в предвечной Своей Премудрости, положил еси предел жизни нашея, егоже никтоже прейдет. Премудры Твои законы, неизследимы путие Твои! Ты повелеваеши ангелу смерти изъяти от тела душу у младенца и старца, у мужа и юноши, у здраваго и больнаго по несказанным и недоведомым нам судьбам Твоим; но веруем, яко на сие есть Твоя святая воля, зане, по суду правды Твоея, Ты, Преблагий Господи, яко премудрый и всемогущий и всеведущий Врач душ и телес наших, болезни и недуги, беды и злоключения посылаеши человеку, яко врачевство духовное. Ты поражаеши его и исцеляеши, умерщвляеши в нем мертвенное и оживотворяеши безсмертное, и, яко чадолюбивый Отец, наказуеши, егоже приемлеши: молим Тя, Человеколюбче Господи, приими преставльшагося к Тебе раба Твоего рабу Твою имя , егоже юже взыскал еси человеколюбием Своим, наказавый тяжкою болезнию телесною, во еже спасти душу от болезни смертныя; и аще вся сия приял -ла есть от Тебе со смиренномудрием, терпением и любовию к Тебе, яко вседетельному Врачу душ и телес наших, яви убо ему ей днесь богатую милость Твою, яко претерпевшему -ей вся сия грех своих ради.
Вмени ему ей , Господи, сию привременную тяжкую болезнь в некое наказание за прегрешения, содеянныя в сей юдоли плача, и исцели душу его ея от недугов греховных. Помилуй, Господи, помилуй взысканнаго -ую Тобою, и, наказаннаго -ую временно, молю Тя, не накажи лишением вечных Твоих небесных благ, но сподоби его ю наслаждатися ими во Царствии Твоем. Аще же усопший -шая раб Твой раба Твоя , не разсуждая в себе, чесо ради бысть сие прикосновение целительныя и промыслительныя Десницы Твоея, стропотно что рече в себе, или, по неразумию своему, возропта в сердце своем, яко бремя сие возмни себе неудобоносимым, или, по немощи естества своего, стужаше долгою болезнию и огорчися злоключением, молим Тя, Долготерпеливе и Многомилостиве Господи, прости ему ей сия согрешения по безпредельной Твоей милости и безприкладному Твоему милосердию к нам грешным и недостойным рабам Твоим, прости ради любви Твоей к роду человеческому; аще ли же беззакония его ея превзыдоша главу его ея , болезнь же и недуги не подвигоша его ю к полному и искреннему покаянию, умоляем Тя, Начальниче жизни нашея, умоляем Твоими искупительными заслугами, помилуй и спаси, Спасе, раба Твоего рабу Твою от вечныя смерти. Господи Боже, Спасителю наш! Ты, по вере в Тя, даровал еси прощение и отпущение грехов, даровав помилование и исцеление тридесятиосмилетнему разслабленному, егда рекл еси: «Ощущаются тебе греси твои»; с сею же верою и упованием на Твою благость, прибегаем к Твоему, о Иисусе Прещедрый, неизреченному милосердию и во умилении сердца нашего молим Тя, Господи: рцы убо и днесь тако слово помилования, слово отпущения грехов усопшему -шей , приснопоминаемому -мой нами рабу Твоему рабе Твоей имя , да исцелеет духовне, и да вселится в месте светле, в месте покойне, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, и да пременятся тамо болезни и недуги его ея , слезы страданий и скорбей в источник радости о Дусе Святе. Моление о упокоении православных воинов, за веру и Отечество на брани убиенных Непобедимый, непостижимый и крепкий во бранех Господи Боже наш! Ты, по неисповедимым судьбам Твоим, овому посылаеши Ангела смерти под кровом его, овому на селе, овому на мори, овомуже на поле брани от оружий бранных, изрыгающих страшныя и смертоносныя силы, разрушающия телеса, расторгающия члены и сокрушающия кости ратующих; веруем, яко по Твоему, Господи, премудрому смотрению, такову приемлют смерть защитники веры и Отечества.
Молим Тя, Преблагий Господи, помяни во Царствии Твоем православных воинов, на брани убиенных, и приими их в небесный чертог Твой, яко мучеников изъязвленных, обагренных своею кровию, яко пострадавших за Святую Церковь Твою и за Отечество, еже благословил еси, яко достояние Твое. Молим Тя, приими убо отшедших к Тебе воинов в сонмы воев Небесных Сил, приими их милостию Твоею, яко павших во брани за независимость земли Русския от ига неверных, яко защищавших от врагов веру православную, защищавших Отечество в тяжкие годины от иноплеменных полчищ; помяни, Господи, и всех, добрым подвигом подвизавшихся за древнехранимое Апостольское Православие, за освященную и в язык свят избранную Тобою землю Русскую, в нюже враги Креста и Православия приношаху и огнь, и меч. Приими с миром души раб Твоих имена , воинствовавших за благоденствие наше, за мир и покой наш, и подаждь им вечное упокоение, яко спасавшим грады и веси и ограждавшим собою Отечество, и помилуй павших на брани православных воинов Твоим милосердием, прости им вся согрешения, в житии сем содеянная словом, делом, ведением и неведением. Призри благосердием Твоим, о Премилосердый Господи, на раны их, мучения, стенания и страдания, и вмени им вся сия в подвиг добрый и Тебе благоугодный; приими их милостию Твоею, зане лютыя скорби и тяготу зде прияша, в нуждех, тесноте, в трудех и бдениих быша, глад и жажду, изнурение и изнеможение претерпеша, вменяеми быша яко овцы заколения.
Молитвы детей об усопших родителях
Церковь не совершает поминовение людей, не принявших Святого Крещения (как взрослых, так и младенцев), на Божественной Литургии и в заупокойных службах, но не запрещает личной, домашней молитвы за близких, умерших некрещеными. Человек может прочитать молитву и попросить от чистого сердца об умершем родственнике. Молитва за почивших – самоотверженный подвиг, который должен быть соединен с постом и добрыми делами. умерший освободился от греха.
Как правильно молится за умершего человека
Для поминовения некрещеных существует молитва преподобного Льва Оптинского. Также существуют особые молитвы об усопших родных (мужьях, детях, родителях, женах, новопреставленных, душевнобольных и самоубийцах, умерших без покаяния, некрещеных, по определенным датам). У умершего остается только одна надежда – на наши молитвы, которые многое могут.
Поминки по неверующему: что говорит церковь
Молитва за почивших – самоотверженный подвиг, который должен быть соединен с постом и добрыми делами. Молиться о спасении души умершего — это святая обязанность, которая возлагается на здравствующих родственников. 11 ноября 2018 Валерия Елагина ответила: Вот вам текст молитв за упокой души Молитва об усопших родителях Господи, Иисусе Христе, Боже наш! Молиться о спасении души умершего — это святая обязанность, которая возлагается на здравствующих родственников.
МОЛИТВА ОБ УСОПШИХ
Ты живот и воскрешение наше, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Молитва детей об усопших родителях Господи, Иисусе Христе, Боже наш! Ты — сирых хранитель, скорбящих прибежище и плачущих утешитель. Прибегаю к тебе аз, сирый, стеня и плача, и молюся Тебе: услыши моление мое и не отврати лица Твоего от воздыханий сердца моего и от слез очей моих.
Молюся Тебе, милосердый Господи, утоли скорбь мою о разлучении с родившим и воспитавшим мя родителем моим имя ; душу же его, яко отшедшую к Тебе с истинною верою в Тя и с твердою надеждою на Твое человеколюбие и милость, приими в Царство Твое Небесное. Преклоняюсь пред Твоею святою волею, еюже отъят бысть у мене, и прошу Тя, не отыми точию от него милости и благосердия Твоего. Вем, Господи, яко Ты Судия мира сего, грехи и нечестия отцев наказуеши в детях, внуках и правнуках даже до третьяго и четвертого рода: но и милуеши отцев за молитвы и добродетели чад их, внуков и правнуков.
С сокрушением и умилением сердца молю Тя, милостивый Судие, не наказуй вечным наказанием усопшаго незабвеннаго для мене раба Твоего, родителя моего имя , но отпусти ему вся согрешения его вольная и невольная, словом и делом, ведением и неведением сотворенная им в житии его зде на земле, и по милосердию и человеколюбию Твоему, молитв ради Пречистыя Богородицы и всех святых, помилуй его и вечныя муки избави. Ты, милосердый Отче отцев и чад! Даруй мне, во вся дни жизни моея, до последняго издыхания моего, не преставати памятовати о усопшем родителе моем в молитвах своих, и умоляти Тя, праведнаго Судию, да вчиниши его в месте светле, в месте прохладне и в месте покойне, со всеми святыми, отнюду же отбеже всяка болезнь, печаль и воздыхание.
Милостиве Господи! Приими днесь о рабе Твоем имя теплую молитву мою сию и воздай ему воздаянием Твоим за труды и попечения воспитания моего в вере и христианском благочестии, яко научившему мя первее всего ведети Тя, своего Господа, в благоговении молитися Тебе, на Тебе Единаго уповати в бедах, скорбех и болезнех и хранити заповеди Твоя; за благопопечение его о моем духовном преуспеянии, за тепле приносимыя им о мне моления пред Тобою и за все дары, им испрошенные мне от Тебе, воздай ему Своею милостию, Своими небесными благами и радостями в вечном Царствии Твоем. Ты бо еси Бог милостей и щедрот и человеколюбия, Ты покой и радость верных рабов Твоих, и Тебе славу возсылаем со Отцем и Святым Духом, и ныне и присно и во веки веков.
Молитвы об усопшем муже Христе Иисусе, Господи и Вседержителю! Ты плачущих утешение, сирых и вдовиц заступление. Ты рекл еси: призови Мя в день скорби твоея, и изму тя.
Во дни скорби своея прибегаю к Тебе аз и молюся Ти: не отврати лица Твоего от мене и услыши моление мое, приносимое Тебе со слезами. Ты, Господи Владыко всяческих, благоволил еси сочетати мя с единым из рабов Твоих, во еже быти нам едино тело и един дух; Ты дал еси мне сего раба, яко сожителя и защитника.
Во дни скорби своея прибегаю к Тебе аз и молюся Ти: не отврати лица Твоего от мене и услыши моление мое, приносимое Тебе со слезами. Ты, Господи Владыко всяческих, благоволил еси сочетати мя с единым из рабов Твоих, во еже быти нам едино тело и един дух; Ты дал еси мне сего раба, яко сожителя и защитника. Твоей же благой и премудрой воле изволися отъяти от мене сего раба Твоего и оставити мя едину. Преклоняюся пред сею Твоею волею и к Тебе прибегаю во дни скорби моея: утоли печаль мою о разлучении с рабом Твоим, другом моим. Аще отъял еси его от мене, не отыми от мене Своея милости. Яко же некогда приял еси вдовицы две лепты, тако приими и сие моление мое. Помяни, Господи, душу усопшего раба Твоего имя , прости ему все согрешения его, вольная и невольная, аще словом, аще делом, аще ведением и неведением, не погуби его со беззаконми его и не предаждь вечной муке, но по велицей милости Твоей и по множеству щедрот Твоих ослаби и прости вся согрешения его и вчини его со святыми Твоими, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.
Молю и прошу Тя, Господи, даруй ми во вся дни жизни моея не преставати молитися о усопшем рабе Твоем, и даже до исхода моего просити у Тебе, Судии всего мира, оставления всех согрешений его и вселения его в Небесные обители, яже еси уготовал любящим Тя. Яко аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно Отца и Сына и Святаго Духа православно даже допоследняго своего издыхания исповеда; тем же веру его, яже в Тя, вместо дел ему вмени: яко несть человек, иже жив будет и не согрешит, Ты един кроме греха, и правда Твоя — правда во веки. Верую, Господи, и исповедую, яко Ты услышиши моление мое и не отвратиши лица Твоего от мене. Видя вдовицу, зельне плачущу, умилосердився, сына ея, на погребение несома, воскресил еси: тако умилосердився, утиши и скорбь мою. Яко же отверзл еси рабу Твоему Феофилу, отшедшему к Тебе, двери милосердия Твоего и простил еси ему прегрешения его по молитвам Святыя Церкве Твоея, внемля молитвам и милостыням супруги его: сице и аз молю Тя, приими мое моление о рабе Твоем и введи его в жизнь вечную. Яко Ты еси упование наше. Молитвы об усопшей жене Христе Иисусе, Господи и Вседержителю! В сокрушении и умилении сердца моего молюся Тебе: упокой, Господи, душу усопшия рабы Твоея имя , в Небеснем Царствии Твоем. Владыко Вседержителю!
Ты благословил еси супружесткий союз мужа и жены, егда рекл еси: не добро быти человеку единому, сотворим ему помощника по нему. Ты освятил еси союз сей во образ духовнаго союза Христа с Церковию.
Евгения Здравствуйте, Евгения. Никакого морального права приказывать у священника нет. Послушание в собственном смысле возможно только в отношениях между учеником и старцем. Это явление монашеской жизни. Так же этим словом называют отношения подчиненного и начальника.
В широком смысле - последование Христу, как послушание Богу. В отношениях мирянина и приходского священника такая форма недопустима в принципе. В вопросах духовных священник, если обладает достаточным опытом и здравомыслием, может дать полезные советы, а Вы их можете выполнить или нет, по своему рассуждению. Если видите, что совет полезный и не противоречит учению отцов, исполняйте. Если видите, что в совете содержится страсть властность, тщеславие, гордыня , или он противоречит учению отцов, то не надо его исполнять. А все, что касается частной жизни, взаимоотношений с людьми, работой, бытом, никак священника не касается. Если лезет в эти темы, то это признак настораживающий.
Может быть, во всем остальном батюшка прекрасный. Тогда больше не искушайте его, не задавайте вопросов, касающихся Вашего быта. А благословение берите только на духовное. На молитву, пост, любое благое начинание. Но решение Вы принимаете. Вы, и только Вы в ответе перед Богом за свои решения, поступки и намерения. Если нужна машина, берите.
Убиться может каждый. Все в руках Божиих. Однако, раз Вы не имеете практики, обязательно пройдите специальные курсы безопасного вождения. Получите полезные навыки, которые стоят потраченных денег и времени. Утрачивал ли свободу апостол Павел, когда Господь ему явился и спросил, почему он гонит Его? И если иногда хочется мне, чтобы Господь мне показался Сам и показал бесов, или поместил в ад хотя бы на 5 минут, чтобы знать, каково это - быть в аду, можно ли об этом просить у Него? Преподобный Серафим Саровский видел и бесов.
Екатерина Снова здравствуйте, Екатерина. Савл всегда был искренне верующим в Единого Бога. Он по неведению гнал христиан. Когда же на пути осиял его свет, и Божественный голос обратился к нему, то он тотчас пал на землю, преклоняясь пред Богом. Узнав, что это Христос, он тотчас отбросил прежнюю убежденность и свободно предал себя Господу: что Ты велишь мне делать? Помните, как Дева ответила Ангелу: се раба Господня, да будет мне по слову твоему. Как апостолы бросив сети пошли за Христом по Его зову.
Здесь нет утраты свободы, здесь есть выбор. И выбор очевидный. Иудейские начальники ведь тоже не сомневались в Божественности Христа после воскрешения Лазаря, но не признали Его, а ожесточились. Они другой выбор сделали. И Иуда сделал другой выбор. Просить Бога показать бесов и ад безрассудно. Господь нас оградил от восприятия духовных существ для нашей же безопасности.
Если Вас ребенок будет просить пустить его босиком по снегу побегать или сосульку съесть, Вы позволите? Исаак Сирин говорил, чтобы увидеть Небо и Господа, надо понудить себя войти в свое сердце. Царство Божие внутрь Вас. И Ангелы, и бесы, и ад там же. Обязательно прочтите "Слово о чувственном и духовном видении духов", свт. Игнатия Брянчанинова. Получите исчерпывающую и здравую информацию об этом вопросе.
В письмах игумена Никона Воробьева о самоубийстве написано, что кто даже нарочно, с целью напугать других людей, лезет в петлю, того бесы и против воли задушат. А как они это могут сделать, если они духи, и без попущения Божия они ничего с человеком сделать не могут? И если у меня были мысли о том, что лучше умереть, чем жить со скорбями, от бесов ли это? Есть ли в интернете аудиокнига "Великие русские старцы" игумена Аристарха Лоханова, и можно ли слушать душеполезные поучения Аввы Дорофея в аудиоформате? Екатерина Ответ на первый вопрос, Екатерина, Вы найдете в том же "Слове" свят. Самоубийца сам вручает себя бесам, поэтому они получают над ним власть. Но даже в этом случае они остаются орудием Промысла Божия.
Одну утром, как обычно, а вторую - вечером, после совершения вечерни и утрени, на следующий церковный день? Елена Здравствуйте, Елена. Сутки считаются от полуночи до полуночи. Об этом есть указания в "Свидетельстве учительном", помещенном в Служебнике. А Служебником пользуется каждый священник. В течение суток возможно только одно совершение литургии. Единожды в сутки на одном престоле, одним священником.
Вот выписка из "Настольной книги священнослужителя": "Древнее правило определяет временем совершения Божественной литургии третий час, по нашему исчислению девятый. Она может быть совершена и раньше, и позднее, по требованию обстоятельств, но не после полудня и не ранее рассвета. Исключение составляют лишь некоторые дни, когда литургия совершается "порану" или соединяется с вечерней службой. Священник не может совершать в один день более одной литургии. Участие уже служившего священника в тот же день в соборном совершении другой литургии недопустимо.
Мы уже говорили с вами о покаянии перед смертью и о том, что это долгий путь, который живые могут помочь пройти мертвым. Покаявшись в своих грехах перед смертью, человек получает шанс на спасение в День Страшного Суда. Ведь судить нас будут по всем нашим делам, соответственно, имеет значение и последнее дело в жизни — исповедь и покаяние.
И также важно, был ли этот путь завершен самим человеком или его близкими, посредством молитв и добрых дел. Поэтому, если вы искренне молитесь за умершего, вы помогаете ему не только избежать адских мук, но и получить спасение на Страшном Суде. За них тоже нужно молиться или нет? Все зависит от обстоятельств смерти. Например, если произошел несчастный случай или ДТП, если человек умер вдали от дома, и рядом не было священника, если смерть была насильственной — за таких людей молиться нужно обязательно. Ведь они не были виноваты в том, что все произошло именно так. Не молимся мы за тех, кто сознательно отрекся от Бога, и, конечно, о самоубийцах. Правда, насчет последних есть оговорка.
Мы все-таки живем не в Средние века и понимаем, что определенные заболевания могут вынудить человека наложить на себя руки. Так вот, если человек был болен, и об этом есть документы, молиться за него можно. Быть может, человек был настолько праведным, что попал в рай, и тогда уже нет смысла его спасать? Даже если и так, молитва никогда не повредит. Она, в любом случае, действует во благо, потому что добро возвращается к тому, кто его совершает. У некоторых может сложиться впечатление, что только она одна решает нашу посмертную участь.
Почему православным нужно молиться за умерших
Известно, что первохристиане молились за умерших с апостольских времен; на их могильных камнях начертаны прошения родных к Богу: «Да освежит Бог душу Антония! Православная молитва за упокой должна помочь душе усопшего пройти посмертные мытарства и воззвать Господа упокоить душу умершего. Никакая молитва не является более мощной, чем месса, и нет лучшего способа показать нашу любовь к нашим умершим, чем произнесение за них мессы. Искренние слова православных молитв за усопших способны облегчить участь внезапно умерших родственников, или помочь им обрести покой. Если следовать чинопоследованию, то молитва должна начинаться в доме умершего.