Подобный жест есть на иконе Божией Матери Ахтырской, где Богородица стоит у подножия Креста со скрещенными на груди руками. В 2002 году в Киеве был основан единственный на то время храм в честь Виленской-Остробрамской иконы Божией Матери, где регулярно стали совершать молебны перед чтимым списком этого образа. Виленская икона Божией Матери хранится в Москве, после того, как, согласно церковному преданию, в столицу ее привезла ставшая затем женой Ивана III царевна София Палеолог в 1472 году. Акафист Пресвятой Богородице пред иконой Избавительница от бед страждущих, молитва Божией Матери — Духовный Молитвенник. Среди многочисленных чудотворных образов Богородицы особое место занимает Виленская икона Божией Матери.
Вечерня с чтением Акафиста Пресвятой Богородице у чудотворной иконы “Одигитрия”
Радуйся, от их нападения нас охраняющая; Радуйся, во искушениих плоти и духа крепкая помощнице. Радуйся, падших скорое востание; Радуйся, к Богу наше дерзновение. Кондак 10 Спасения ищуще, к Тебе прибегаем, Милосердная Мати, и икону Твою святую ныне обстояще, со благоговением и верою чествуем, ибо всем покланяющимся Тебе скорое вспоможение подаеши, и во иных градех и весех чтущих Тя полезное прошение исполняеши. Темже, воспоминая неисчетная чудотворения Твоя, вопием Всемогущему Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси Ты, ограждающая нас от всяких болезней, всем с верою призывающим Тя в помощь, Пресвятая Дево Богородице. Ты бо, Мати, младенцу, зело страждущему, исцеление даровала еси. Сего ради, прославляюще Твое Матернее милосердие, благодарственными усты вопием Ти вси из глубины души: Радуйся, яко по молитве пред иконою Твоею болезни лютыя прекращаются; Радуйся, всем во всякой потребе вся полезная и благая подавающая. Радуйся, никогоже отревающая; Радуйся, в семействах мир и дружелюбие устрояющая. Радуйся, матерей детородящих скоро и безболезненно от бремени разрешающая; Радуйся, чад их благодатно охраняющая. Радуйся, скорбным вдовицам и сирым помогающая; Радуйся, в брани нашей со духами злобы нам помогающая.
Радуйся, от наветов вражиих нас спасающая; Радуйся, от клеветы и досаждения охраняющая. Радуйся, благая Домостроительнице, житие наше добре устрояющая. Кондак 11 Пение наше, аще было бы и тмочисленное, не довлеет к достойному прославлению милостей Твоих, Всехвальная Владычице, яже непрестанно изливаеши роду человеческому. Мольбу безчадных супругов, пришедших к чудотворней иконе Твоей, не оставила тщетною, но даровала еси им милость деторождения. Тем же, да не неблагодарни явимся пред Тобою, по силе нашей похвальная восписуем Ти с любовию, вопия Богу: Аллилуиа. Икос 11 Яко светоприемную свещу зрим Твою честную икону, Пречистая и Преблагословенная Дево Богородице, невещественный в душах наших возжигающе огнь любви к Тебе, Всеблагая. Ты же приими веру и усердие наше, направи на стези истины путь наш, умоли Господа и Сына Твоего, да спасет нас, имиже весть судьбами, да не погибнем в нераскаянии о гресех наших, и услыши моление к Тебе взывающих: Радуйся, чрез икону Твою нам благодеющая; Радуйся, Матерния щедроты Твоя на нас изливающая. Радуйся, греховныя помыслы властно отгонящая: Радуйся, маловерных вразумляющая. Радуйся, милосердие Божие разумети нам помогающая.
Иоасафу Снетогорскому; — Прп. Паисию Святогорцу. По итогам заседания были подготовлены проекты текстов акафистов для утверждения Священным Синодом.
О Владычице Царице Небесная! Ты мне упование и прибежище, покров и заступление и помощь. Царице моя преблагая и скорая заступнице! Покрый Твоим ходатайстом моя прегрешения, защити мене от враг видимых и невидимых, умягчи сердца злых человек, возстающих на мя. О Мати Господа моего Творца! Ты еси корень девства и неувядаемый цвет чистоты.
Сего ради чествуем Пречистаго Лика Твоего святое изображение и Тебе пред ним вопием: Радуйся, благочестивых иноков и инокинь благая покровительнице; Радуйся, иереев благоговейных похвало.
Радуйся, во дни скорбнаго жития нашего на земли скорая помощнице; Радуйся, во всех бедах и напастех всемощная защитнице. Радуйся, алчущих кормительнице; Радуйся, жаждущим жизни питие неисчерпаемое. Радуйся, сирот незримая воспитательнице; Радуйся, лествице небесная, еюже Бог к нам сниде; Радуйся, мосте, преводяй суших от земли на небо. Радуйся, ключу царствия Христова; Радуйся, двери райския нам отверзающая. Кондак 9 Всякаго естества ангельскаго превышши еси, Богородице Дево, честнейшая херувим, и славнейшая без сравнения серафим, предстоящи бо Сыну Твоему на Небеси, выну молишися Ему за род христианский, сего ради и начертание сей песни ангельской на иконе Своей имаши. Не престани молитися и о нас, недостойных, у престола Вседержителя, да с радостию вопием Господеви: Аллилуия. Икос 9 Ветии многовещаннии не возмогут по достоянию восхвалити предивная чудеса, от святыя Твоея иконы являемая, изумевает же ум всяк пети Тя, Богородице. Ты же, яко благая сущи, приими от нас похвалы сия: Радуйся, за христиан Сыну Твоему усердно молящаяся; Радуйся, страну нашу святым Твоим омофором покрывающая. Радуйся, ум наш к Богу приводящая; Радуйся, злыя наша помыслы искореняющая. Радуйся, сердце наше любовию к Богу воспламеняющая; Радуйся, хотение наше ко благу наставляющая.
Радуйся, гнев Божий, праведно на ны движимый, скоро утоляющая; Радуйся, козни духов злобы разрушающая. Радуйся, от их нападения нас охраняющая; Радуйся, во искушениих плоти и духа крепкая помощнице. Радуйся, падших скорое востание; Радуйся, к Богу наше дерзновение. Кондак 10 Спасения ищуще, к Тебе прибегаем, Милосердная Мати, и икону Твою святую ныне обстояще, со благоговением и верою чествуем, ибо всем покланяющимся Тебе скорое вспоможение подаеши, и во иных градех и весех чтущих Тя полезное прошение исполняеши. Темже, воспоминая неисчетная чудотворения Твоя, вопием Всемогущему Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси Ты, ограждающая нас от всяких болезней, всем с верою призывающим Тя в помощь, Пресвятая Дево Богородице. Ты бо, Мати, младенцу, зело страждущему, исцеление даровала еси. Сего ради, прославляюще Твое Матернее милосердие, благодарственными усты вопием Ти вси из глубины души: Радуйся, яко по молитве пред иконою Твоею болезни лютыя прекращаются; Радуйся, всем во всякой потребе вся полезная и благая подавающая.
Виленская икона Божией Матери: о чем молятся?
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Остробрамская Виленская» — Акафистник | картинка: Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Остробрамская Виленская». |
Православный календарь 27 апреля. Виленская икона Божией Матери. - Радио ВЕРА | Возбранной Воеводе и предивной Заступнице рода христианскаго, благоизволившей от святыя Своея иконы изливати нам струи благодатных исцелений, похвальная восписуем Ти раби Твои, Богородице. |
Акафист Пресвятой Богородице Пред Иконой Остробрамская Виленская Скачать mp3 | Икона Богородицы Остробрамская Виленская. |
Виленская икона Божией Матери: о чем молятся? | Акафист Виленской иконе Божией Матери. |
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Остробрамская Виленская» - Скачать видео | Даты празднования икон Богородицы Акафисты иконам Богородицы. |
Акафист Божией Матери перед иконой "Остробрамская Виленская" 08.01; 27.04
Мольбу безчадных супругов, пришедших к чудотворней иконе Твоей, не оставила тщетною, но даровала еси им милость деторождения. Тем же, да не неблагодарни явимся пред Тобою, по силе нашей похвальная восписуем Ти с любовию, вопия Богу: Аллилуиа. Икос 11 Яко светоприемную свещу зрим Твою честную икону, Пречистая и Преблагословенная Дево Богородице, невещественный в душах наших возжигающе огнь любви к Тебе, Всеблагая. Ты же приими веру и усердие наше, направи на стези истины путь наш, умоли Господа и Сына Твоего, да спасет нас, имиже весть судьбами, да не погибнем в нераскаянии о гресех наших, и услыши моление к Тебе взывающих: Радуйся, чрез икону Твою нам благодеющая; Радуйся, Матерния щедроты Твоя на нас изливающая. Радуйся, греховныя помыслы властно отгонящая: Радуйся, маловерных вразумляющая. Радуйся, милосердие Божие разумети нам помогающая. Радуйся, страх Божий в сердца верных влагающая; Радуйся, о храмах Божиих попечение имущих духовною радостию утешающая.
Радуйся, от сна лености нас воставляющая; Радуйся, светом Богопознания и благочестия омраченных озаряющая. Радуйся, блага земная, суетныя и скоропреходящия, презирати нас научающая; Радуйся, к небесным и вечным сокровищам умы и сердца наша возводящая. Кондак 12 Благодать дати восхотев, дарова нам Господь цельбоносную икону Твою, пред нею же возносяще усердная моления, возводим ум свой к Первообразней — Тебе, Богородице, просящи даровати нам благая и полезная во временней жизни сей, и в будущей жизни блаженство безконечное, да воспоем со ангелы и всеми святыми на небеси: Аллилуия. Икос 12 Поюще Твоя чудеса, яже обильно источаеши нам от святыя Своея иконы, хвалим Тя, Пресвятая Богородице и, предстояще пред пречистым Твоим образом со слезами, умиленною душею и сокрушенным сердцем взываем Ти: Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго; Радуйся, Мати Господа и наша Мати и покровительнице. Радуйся, источающая всем нам неоскудныя милости; Радуйся, избавляющая от всяких бед и напастей благонравныя и богобоящияся рабы Своя. Радуйся, телес наших здравие; Радуйся, яко за всех молиши Сына Твоего и Бога нашего; Радуйся, яко всем твориши спастися.
Радуйся, избавление всех зол; Радуйся, яко Тя едину надежду имамы; Радуйся, яко Ты еси божественный покров рабом Твоим. Кондак 13 О, всепетая Мати, рождшая всех святых святейшее Слово, нынешнее молебное приемши приношение, и на нужды наша призирающи, подаждь нам силу Твоея благодати, управи нас на пути спасения и умоли ниспослати нам милости щедрыя Сына Твоего, Ему же хвалу велию во умилении возносим: Аллилуиа. Прими хвалебное пение сие от нас недостойных раб Твоих, и вознеси молитвы наша ко престолу Сына Твоего и Бога нашего, да милостив будет нам, грешным, и да пробавит благость Свою чтущим Тя и с верою и любовию покланяющимся чудотворному образу Твоему. К кому бо возопиим Владычице? К кому прибегнем в горестях наших, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач наш и воздыхания наша приимет, аще не Ты, Пренепорочная, Надеждо христиан и прибежище нам грешным?
Богослужение у чудотворного Смоленского образа возглавил митрополит Смоленский и Дорогобужский Исидор. Его Высокопреосвященству сослужили настоятель Свято-Успенского собора, секретарь Смоленского епархиального управления иерей Владислав Баган, духовенство кафедрального храма и других храмов Смоленской епархии. Радость совместной молитвы с архипастырем и духовенством разделили прихожане и паломники.
Икос 6 Возсия новый свет для всея Российския земли, егда милосердый Бог явил величие Своих чудес над вашими нетленными мощами, яже страха ради иноверческаго вторицею сокрыты быша в недрах земли под спудом храма, и оттоле источаху обильныя исцеления всем, с теплою молитвою прибегавшим к вашей честной иконе. Приимите же от нас, святии мученицы, сие усердное славословие: Радуйтеся, светозарныя светила Христовой Церкви, не могущия сокрытися под спудом; Радуйтеся, скории врачи душ и телес наших. Радуйтеся, защитники наши от зловредных иноверческих мудрований; Радуйтеся, светлии вожди наши к истинному богопознанию и богопочтению. Радуйтеся, усердные молитвенницы наши пред Господом; Радуйтеся, святии мученицы, Антоние, Иоанне и Евстафие. Кондак 7 Хотяще прославити Господа Бога, дивнаго во святых Своих, не обретаем довольных слов еже благохвалити Его по достоянию; но вас, святии мученицы, призываем на помощь, молитеся за ны прилежно, да неосужденно дерзаем воспевати Господу: Аллилуиа. Икос 7 Новоявленными мучениками нарекла вас Православная Церковь, яко матерь, веселящаяся о чадех своих; и якоже древнии мученицы по всей вселенней своими страданиями утвердиша Божественную веру, подобие им и вы, новоявленнии мученицы, тако утвердисте святую веру в месте земнаго отечествия вашего, яко никия козни иноверия не могут поколебати ея, и мы, благодаряще, взываем к вам: Радуйтеся, твердии столпы православия, ими же красуется и укрепляется Святая Церковь; Радуйтеся, искуснии кормчии, благонадежно ведущии нас среди временных волнений к пристанищу вечныя жизни. Радуйтеся, споспешницы нашего оправдания; Радуйтеся, яко молитвами вашими мы избавляемся от всякаго лукаваго прельщения, ищущаго уловити души наша. Радуйтеся, благодетели наши, указующии нам, путь ко спасению. Кондак 8 Странное и для ума человеческаго непостижное, обаче явнозримое нами чудо всемогущества Божия является в нетлении святых ваших мощей, яже больше полутысящи лет пребывают невредимы от раз-рушительных стихий и от времене всепоядающаго, воздвизая нас со умилением пети Господу: Аллилуиа. Икос 8 Вся радости века сего, всю честь вашего звания и всю крепость ваших сил принесосте, святии мученицы, в жертву Спасителю Богу, и сподобистеся от Него мздовоздаяния на небеси, идеже ни червь, ни тля тлит, ни татие не подкапывают и не могут похитити дарованнаго вам наследия: Радуйтеся, убо, мудрии искатели Царствия Божия, подобнии евангельскому мужу, иже обрет на селе сокровище сокровенно, вся продает, елика имать, и купует то село драгоценное; Радуйтеся, обретшии един многоценен бисер, иже есть Царствие Божие, и за него отдавшии вся блага мира сего. Радуйтеся, паче мудрых века сего уразумевшии цену бытия земнаго; Радуйтеся, святии проповедницы, возвещающии нам из вашего гроба, яко недостойны суть страсти нынешняго времени к хотящей явитися славе грядущаго Царствия. Радуйтеся, граждане небеснии и сонаследницы всем святым; Радуйтеся, святии мученицы, Антоние, Иоанне и Евстафие. Кондак 9 Всякия скорби, болезни и прилоги наша вы утоляете, святии мученицы, и темныя зраки лукавых бесов далече от нас отгоняете, да тако вашею помощию, благодатию же Божиею спасаеми, благодарным и радостным гласом воспеваем Богу: Аллилуиа. Икос 9 Витийство человеческое немотствует, тщащееся восхвалити вас, святии мученицы, за ваша страдания, яже претерпесте Христа ради, и за вашу мученическую смерть. Обаче любовию вашею побеждаеми, елико можем, ублажаем вас: Радуйтеся, возвеселившии весь ангельский лик вашим за Христа терпением и страданием; Радуйтеся, дружелюбно принятыи на небеси от всего сонма праведников и угодников Божиих. Радуйтеся, яко представше Престолу Господню, сподобилися есте поклонитися Ему и получити от Него вечную награду; Радуйтеся, обитающии во светлостех святых, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание.
Недавно мне рекомендовали опубликовать номер своей банк. Варианты такие: 1. Я работаю в детском доме. Детей прекрасно кормят и обеспечивают всем гораздо лучше, чем многих домашних детей, но порой хочется их ещё чем-то порадовать вкусным 2. Выплачиваю ипотеку. Хочу купить машину.
Церковный календарь 27 апреля. Лазарева суббота. Икона Божией Матери Остробрамская (Виленская)
Троицкого мон-ря, согласно к-рому в мон-рь делался вклад в 100 злотых ежегодного дохода для совершения в Троицкой ц. Во время русско-польск. Михаил Шаховской, назначенный Алексеем Михайловичем виленским воеводой, проводил по поручению царя розыски В. Шаховской искал Остробрамскую Виленскую икону Божией Матери. Как показало проведенное рус. Вилии на лодке-витине в Крулевец Кёнигсберг и спрятана там униатскими монахами. После 1661 г. В Троицкой ц.
XVII в. Икона в нем закрывалась задвижной завесой с изображением Благовещения по др. После пожара в Вильно в 1706 г. В Троицком мон-ре В. По указанию Литовского архиеп. Иосифа Семашко в 1851 г. Иваном Хруцким, сыном белорус.
Для удобства паломников перед иконой находились ступеньки, а в дни больших праздников застекленная рама киота снималась и верующие свободно могли приложиться к иконе. Чтение Акафиста Богородице перед В. За помощь и исцеления от болезней верующие украшали В. После поражения Польского восстания 1863-1864 гг.
Призирай благосердием, Всепетая, и призрением милостиваго Твоего заступления на всю страну нашу, грады наша и град сей [или: храм сей, или: и духовный вертоград, зде сущий], и на сия богатыя Твоя милости неоскудно изливай. Ты бо еси всесильная Помощница и Заступница всех нас. Приклонися к молитвам и всех раб Твоих, ко святей иконеТвоей зде притекающих, услыши воздыхания и гласы, имиже раби Твои молятся во святем месте сем. Аще же и иноверный, и иноплеменник, зде преходя, помолится, услыши, чадолюбивая Госпоже, и сего человеколюбне и милостивно соделай, яже к помощи ему и ко спасению.
Ожесточенныя же и разсеянныя сердцы своими во странах наших на путь истины настави: отпадшия от благочестивыя веры обрати и паки святей Православней Соборней и Апостольстей Церкви сопричти. В домех людей Твоих и во братии святыя обители сея мир огради и соблюди, в юных братство и смиренномудрие утверди, старость поддержи, отроки настави, в возрасте совершеннем сущия умудри, сирыя и вдовицы заступи, утесненныя и в скорбех сущия утеши и охрани, младенцы воспитай, болящия уврачуй, плененныя свободи, ограждающи ны присно от всякаго зла благостию Твоею, и утеши милостивным Твоим посещением и вся благодеющия нам. Даруй же, Благая, земли плодоносие, воздуху благорастворение и вся, яже напользу нашу, дары благовременныя и благопотребныя, всемощным Твоим предстательством пред Всесвятою Живоначальною Троицею. Прежде отшедшия отцы и матери, братию и сестры наша, и вся от лет древних ко святей иконе Твоей сей припадавшия, упокой в селениих святых, в месте злачне, в месте покойне, идеже несть печаль и воздыхание. Егда же приспеет и наше от жития сего отшествие и к вечной жизни преселение, предстани нам, Преблагословенная Дево, и даруй христианскую кончину жития нашего, безболезненну, непостыдну, мирну и Святых Таин причастну, да и в будущем веце сподобимся вси, купно со всеми святыми, безконечныя блаженныя жизни во Царствии возлюбленнаго Сына Твоего, Господа и Бога нашего Иисуса Христа, Емуже подобает слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом, во веки веков. Описание Икона написана на двух сплоченных дубовых досках в 2. Пречистая Дева явлена в момент Благовещения, со сложенными крестообразно на груди руками. На лике Ее выражение глубокого мира, сосредоточенности и девственной скромности.
Над головой Ее к ризе прикреплена двуярусная корона. История Православная святыня О происхождении иконы существует несколько преданий. По наиболее широко принятому, она была привезена в Вильно из Херсонеса Корсуни великим князем литовским Ольгердом Гедиминовичем после одного из его крымских походов против татар и подарена им своей первой супруге Марии. Вторая его жена, Иулиания, передала её в дар Свято-Троицкой обители, возникшей в Вильно на том месте, где пострадали от литовских язычников придворные бояре князя Ольгерда — святые Антоний, Иоанн и Евстафий. Другие два придания менее вероятны. Согласно одному, икона прислана Ольгерду византийским императором Иоанном Палеологом, когда последний узнал о принятии Ольгердом христианства. Согласно другому, икона чудесно явилась на Острых воротах 14 апреля 1431 года. Важно Во всяком случае, в 1431 году икона уже несомненно находилась в часовне близ Троицкой церкви в Русском, или Остром, конце города Вильны [2] и именовалась Корсунской.
Ей праздновали 14 апреля — день памяти мучеников литовских. В апреле 1498 года в виду опасности от нашествия татар при личном участии великого князя и его двора произошла закладка новой стены и ворот с большой башней в Остром конце, названной «Острые ворота» по-польски «Остра Брама» , на верху которой была устроена часовня. В эту часовню и была помещена Корсунская икона, снаружи с южной стороны , ликом ко входящим в город. С этого времени прежнее название иконы стало постепенно заменяться новым: Островоротная или Остробрамская. Когда в 1495 году невеста великого князя литовского Александра, дочь великого князя московского Иоанна III Елена привезла с собою в Вильну цареградскую икону Божьей Матери Одигитрии, то эта икона привлекла к себе преимущественное молитвенное почитание, а Островоротная была несколько забыта. В 1596 году в крае была объявлена церковная уния, и Свято-Троицкий монастырь, которому принадлежала икона с часовней, вместе со всеми постройками и предместьем поневоле отошел к униатам. Островоротная икона была вынесена православными и помещена в одной из приходских церквей, но в 1609 году была насильно захвачена униатами из Никольской церкви и водворена снова в часовне острых ворот, на попечении поселившихся при Троицкой церкви базилиан. Виленская Остробрамская икона Божией Матери Во владении римо-католиков Около 1624 года у самых ворот был основан кармелитский монастырь с костелом св.
Некоторое время спустя, кармелиты, пользуясь беспечностью базилиан, захватили и часовню и икону в свои руки, и при их попечении исключительное почитание Островоротной иконы возобновилось. В 1671 году кармелиты устроили вместо прежней ветхой новую часовню и, устанавливая в ней икону, обратили ее ликом к костелу и городу, внутрь. После страшного пожара Вильны в 1714 году икона была перенесена в Терезенский костел, но в 1744 году, с возобновлением часовни, снова помещена над воротами. Читайте также: Преподобная елена дивеевская В начале XIX столетия базилиане пытались возвратить икону в свое попечение, спор дошел до Рима, и папа присудил оставить икону на попечении обители кармелитов, как наиболее близкой к часовне, в которой находится икона. В 1812 году икона была несколько повреждена французами. В 1829 году икона была подновлена в католическом духе, причем, по снятии ризы при работах, на иконе оказалась написанною славянскими литерами хвалебная песнь Богоматери: «Честнейшая Херувим и Славнейшая без сравнения Серафим». С закрытием в 1832 году Кармелитского монастыря, Терезинский костел переименован в Остробрамский и остался в ведении белого римско-католического духовенства. Икона одинаково почитается и православными и римо-католиками.
По установившемуся в Вильне обычаю не только христиане, но и люди других исповеданий при проходе через Остробрамские ворота обнажали головы. Вокруг часовни всегда можено было видеть людей, среди которого многие стояли тут же, на улице, на коленях. Современное почитание В 2002 году в Киеве был основан единственный на то время храм в честь Виленской-Остробрамской иконы Божией Матери, где регулярно стали совершать молебны перед чтимым списком этого образа. Использованные материалы [1] Или Островоротная, называвшаяся прежде по месту происхождения Корсунской, а по содержанию — Благовещенской. История Виленской иконы Божьей Матери и ее пропажа На протяжении долгих лет Виленская икона Божией Матери была родовой святыней греческих императоров в Константинополе. Считается, что она была написана в то время, когда на землю приходил Иисус Христос, когда была жива Божья Матерь. По наиболее распространённой версии, в 1472 году икону привезла в Москву царевна София Палеолог, ставшая супругой великого князя Московского Ивана III. Совет Существует также версия, не находящая широкой поддержки, что икона перешла к великому князю Московскому от князей Галицких, получивших некогда её в дар от византийских императоров.
В 1495 году великий князь благословил этой иконой свою дочь Елену при выдаче её замуж за великого князя Литовского Александра. В честь перенесения иконы в Вильно установлено празднование 28 февраля 15 февраля по старому стилю. После смерти Елены икону поместили над её гробницей в Пречистенском соборе в Вильне. После заключения Брестской унии икона перешла к униатам. Впоследствии икону перенесли в Виленский Свято-Троицкий монастырь. Дважды русские цари пытались возвратить себе икону: первый раз в 1569 году во время Ливонской войны, когда за возвращение иконы было обещано отпустить 50 пленников.
В Первую мировую войну, в связи с угрозой оккупации Литвы немецкими войсками, архиепископ Виленский и Литовский Тихон будущий российский патриарх благословил эвакуировать в Россию все православные святыни, в том числе и Виленскую икону. Чудотворный образ поместили в московский Донской монастырь. Впоследствии икона исчезла, и судьба её неизвестна. Дни празднования: 28 февраля 15 февраля по старому стилю и 27 14 апреля.
Эта икона считается, заступницей и защитницей всех людей на Земле, к ней рекомендовали обращаться при тяжелых ситуациях и в большой нужде. Просили у Девы Марии Виленской избавления от грусти, соблазнов, а также сомнений. Издавна у россиян существовали традиции празднования дня Виленской иконы Божьей Матери. Так, издревле запрещалось в этот праздник рассказывать о своих намерениях и давать обещания. Кроме того, сны в ночь на 28 февраля считались вещими и к ним советовали прислушиваться. К Божьей Матери молятся о даровании здоровья и удачи и напутствия. Список такой иконы в доме помогает также сохранить спокойствие и лад в семье.
Виленская Остробрамская икона Божией Матери
Радуйтеся, кровию вашею запечатлевшии любовь вашу к Господу Иисусу; Радуйтеся, святии мученицы, Антоние, Иоанне и Евстафие. Кондак 2 Видяще, яко нетленныя мощи ваша даруют всем, притекающим с верою, исцеление от болезней душевных и телесных, благодарим милосердаго Бога, прославившаго вас, святии мученицы, такою благодатию, и вопием Христу Спасителю: Аллилуиа. Икос 2 Разумныя очеса ваша вперивше в познание истинныя веры, вы, святии братия Антоние и Иоанне, мужемудренно отвергостеся языческаго прельщения, и за исповедание единаго истиннаго Бога радостно приясте узы, темничное заключение, раны и лютую смерть. Таковому подвигу вашему поревновав, и юный Евстафий, небоязненно исповедал себе христианина быти, и сподобился таких же лютых за Христа мучений и смерти. За таковое ваше, еже за Христа, святое дерзновение взываем к вам сице: Радуйтеся, блаженная троице честных страстотерпцев, прославивших истиннаго Бога, во Святей Троице покланяемаго, Отца, Сына и Святаго Духа; Радуйтеся, доблии воины Христовы, сохранившии верность ко Владыце до смерти. Радуйтеся, не убоявшиися претерпети за Христа никиих мук; Радуйтеся, яко ни теснота, ни узы, ни страдания, ни самая смерть не могли разлучити вас от любве Христовой. Радуйтеся, изгнаннии, поруганнии и убиеннии правды ради, яко мзда ваша многа на небеси; Радуйтеся, святии мученицы, Антоние, Иоанне и Евстафие. Кондак 3 Силою Вышняго укрепляеми, небрегосте, святии мученицы, тяжкаго страдания ваших телес, преданных мукам, и на мучения, аки на брачный пир, радостно текосте; мы же благодарственно взываем укрепившему вас Христу Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имуще крепкую надежду на Небеснаго Царя и Бога и помняще апостольское слово, яко подобает повиноватися Богу паче, нежели человеком, вы, святии мученицы, не повинустеся велению вашего мучителя, еже возвратитися к прежнему языческому нечестию: Радуйтеся, убо исповедавший Христа пред человеки и от Него исповеданнии пред Отцем Небесным; Радуйтеся, вернии слузи Христовы, за верность свою наследовавшии Царствие Небесное. Радуйтеся, сожителие ангелом и приснии всем святым; Радуйтеся, водвореннии в невечернем дни Царствия Божия. Радуйтеся, призирающии с небеси на земную братию вашу и молящиися о всех, призывающих вас на помощь; Радуйтеся, святии мученицы, Антоние, Иоанне и Евстафие.
Кондак 4 Буря ярости ваших мучителей не поколебала крепкой вашей веры, надежды и любве к Спасителю Богу, и вы, святии мученицы, ревностно упреждасте друг друга в тяжких страданиях, воспевая Богу в сердцах ваших: Аллилуиа. Икос 4 Слышана бысть по всей православной земли радостная весть, яко вы, святии мученицы, подвигом добрым подвизастеся, течение ваше добре скончасте и веру до конца соблюдосте. Сего ради мы со всею Православною Церковию ублажаем вас: Радуйтеся, исполнившии слово Христово, еже претерпевый до конца, той спасен будет; Радуйтеся, вашим терпением удивившии мучителей ваших. Радуйтеся, примером вашей жизни и смерти обратившии многих ко Господу; Радуйтеся, яко и ныне чудесами, истекающими от святых ваших мощей, вы укрепляете православную веру в людех. Радуйтеся, яко за терпение ваше соблюдеся вам венец правды на небеси; Радуйтеся, святии мученицы, Антоние, Иоанне и Евстафие.
Иоанн Грозный, пытаясь вернуть чудотворную икону в Москву, предлагал за нее королю Сигизмунду 50 знатных литовских пленников, но король решительно отказал, потому что все духовенство, как православное, так и униатское, не хотело лишиться этого сокровища. В 1915 году икону вместе с мощами Виленских мучеников привезли в московский Донской монастырь, и после этого её дальнейшая судьба неизвестна.
Перед ликом было принято молиться об облегчении тяжелейшего недуга. К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет, аще не Ты, Пренепорочная, Надеждо христиан и прибежище нам грешным? Кто паче Тебе в напастех защитит? Услыши убо стенание мое, и преклони ухо Твое ко мне, Владычице Мати Бога моего, и не презри мене требующаго Твоея помощи, и не отрини мене грешнаго. Вразуми и научи мя, Царице Небесная, не отступи от мене раба Твоего, Владычице, за роптание мое, но буди мне Мати и Заступница. Вручаю себе милостивому покрову Твоему: приведи мя грешнаго к тихой и безмятежней жизни, да плачуся о гресех моих.
К кому бо прибегну повинный аз, аще не к Тебе, упованию и прибежищу грешных, надеждою на неизреченную милость Твою и щедроты Твоя окриляемь? О Владычице Царице Небесная! Ты мне упование и прибежище, покров и заступление и помощь. Царице моя преблагая и скорая заступнице!
Вилии на лодке-витине в Крулевец Кёнигсберг и спрятана там униатскими монахами. После 1661 г.
Виленская икона временно покидала Вильно и в годы Северной войны 1700—1721 — вместе со своим драгоценным окладом она была вывезена монахами василианского Троицкого мон-ря в дек. В Троицкой ц. Виленская икона была помещена в киот, устроенный в сер. XVII в. Икона в нем закрывалась задвижной завесой с изображением Благовещения по др. После пожара в Вильно в 1706 г.
В Троицком мон-ре Виленская икона находилась и после присоединения Вильно к России в 1795 г. По указанию Литовского архиеп. Иосифа Семашко в 1851 г. Иваном Хруцким, сыном белорус. Для удобства паломников перед иконой находились ступеньки, а в дни больших праздников застекленная рама киота снималась и верующие свободно могли приложиться к иконе. Чтение Акафиста Богородице перед Виленской иконы совершалось на вечерне каждую пятницу и собирало большое число молящихся.
За помощь и исцеления от болезней верующие украшали Виленсую икону многочисленными приношениями — подвесками и серебряными пластинами. После поражения Польского восстания 1863—1864 гг.
Акафист святым мученикам Виленским: Антонию, Иоанну, Евстафию Виленским (Литовским)
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Остробрамская Виленская» - Молитвослов | Икона Богородицы Остробрамская Виленская Икона написана на двух сплоченных дубовых досках в 2.5 х 2 аршина, изображение поясное в натуральную величину. |
28 февраля православные чтят День памяти Виленской иконы Божией Матери | Икона Богородицы Остробрамская Виленская Икона написана на двух сплоченных дубовых досках в 2.5 х 2 аршина, изображение поясное в натуральную величину. |
Акафист святым мученикам Виленским: Антонию, Иоанну, Евстафию | Виленская икона Божией Матери по преданию была написана евангелистом Лукой. |
ВИЛЕНСКАЯ ОДИГИТРИЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ
19 апреля 2024 г., накануне субботы 5-й седмицы Великого поста — праздника Похвалы Божией Матери (Субботы Акафиста), епископ Борисовский и Марьиногорский Амвросий совершил утреню с чтением Акафиста Пресвятой Богородице. Лента новостей Друзья Фотографии Видео Музыка Группы Подарки Игры. Акафист В честь всех икон дицы-Виленская-Аксайская-Остробрамская. Уважаемые друзья! Мы благодарим вас за любую посильную для вас финансовую помощь, которую вы можете оказать каналу Православный Мир, и особенно молимся за те. Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея Виленской, глас 4. Информация о видах иконописи, описания большинства икон Божией Матери.
Акафист святым мученикам Виленским: Антонию, Иоанну, Евстафию Виленским (Литовским)
Подобный жест есть на иконе Божией Матери Ахтырской, где Богородица стоит у подножия Креста со скрещенными на груди руками. История Виленской иконы Божией Матери неизвестна точно, но ее более раннее происхождение связывают с жизнью Девы Марии и Иисуса Христа. Икона Богородицы Остробрамская Виленская Кондак 1 Возбранной Воеводе и предивной Заступнице рода христианскаго, благоизволившей от святыя Своея иконы изливати нам струи благодатных исцелений, похвальная восписуем Ти раби Твои, Богородице.
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой Остробрамская Виленская
Завершилось чтение Евангелия » Храм Священномученика Ермогена Патриарха Московского и всея Руси | Виленская икона Божией Матери имеет свою особую историю происхождения (как и множество ей подобных). |
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Остробрамская Виленская» - | Иосиф (Соколов) в книге, посвященной Остробрамской иконе Божией Матери, опубликовал и текст молитвы к Божией Матери с просьбой о покровительстве имп. дому, читаемой в виленском Троицком мон-ре перед В. и. |
Молитвы Иконе Богородицы Виленская (Леонид Крупатин) / Проза.ру | Икона Богородицы Остробрамская Виленская Икона написана на двух сплоченных дубовых досках в 2.5 х 2 аршина, изображение поясное в натуральную величину. |
Икона Божией Матери Виленская (Одигитрия)
Собор Казанской иконы Божией Матери. важное > Вечерня с чтением Акафиста Пресвятой Богородице у чудотворной иконы “Одигитрия”. Виленская икона Божией Матери по преданию была написана евангелистом Лукой. Подобный жест есть на иконе Божией Матери Ахтырской, где Богородица стоит у подножия Креста со скрещенными на груди руками.