→Новости →Последние мировые новости на сегодня →Джейк Салливан вновь под ударом. Об этом заявил помощник президента США по национальной безопасности Джейк Салливан.
Салливан: США верят, что Украина может победить в конфликте с РФ
Джейк Салливан — американский государственный деятель, советник президента США по национальной безопасности с 2021 года. Салливан: Украина может победить в конфликте благодаря помощи СШАУкраина способна победить в конфликте с Россией в том числе благодаря помощи со стороны США. Подобное заявление сделал помощник президента США по национальной безопасности Джейк Салливан. Понятно, что Джейк Салливан привез обещания очередного пакета помощи киевскому режиму, дабы ободрить команду Зеленского накануне выборов в конгресс. Об этом заявил советник американского президента по национальной безопасности Джейк Салливан в эфире CNN.
Новости по теме: Джейк Салливан
Только они не говорят, в чём может заключаться такая победа. И всё только для того, чтобы оттянуть во времени признание поражения своей стратегии в официально не объявленной войне против России. Им надо дотянуть до ноябрьских выборов, чтобы до этого времени американцы не погнали их мокрыми тряпками. Но кажется, они подстраховались от такого завершения своей авантюры, они готовятся объявить свою «победу» над Путиным, так как они своими действиями якобы разрушили его планы пойти дальше на Запад. Именно для такого объяснения своей «победы» они нагнетают русофобию и тиражируют ни на чём не обоснованные «планы Путина» напасть на Европу. Джейк Салливан всё знает и всё понимает, не полный же он идиот! Но необходимость следовать лживой американской политике заставляет его не думать даже о сохранении собственного лица — всё поставлено на карту англосакса.
Письмо опубликовано на сайте французской газеты Le Monde. Среди подписавших — нобелевские лауреаты по литературе разных лет. Симоновский суд Москвы 2 февраля заменил Навальному условный срок по делу «Ив Роше» на реальный за нарушение обязанностей условно осужденного.
His remarks came after Congress passed a multi-billion-dollar aid package for both countries earlier this week and subsequent Israeli press reports that the Israel Defense Forces are preparing to move into Rafah , where more than 1 million Palestinians have fled. Growing Republican resistance to a fifth round of Ukraine assistance and initial opposition from former President Donald Trump , the presumptive GOP presidential nominee, significantly delayed the bill. After months of pressure from some congressional Democrats , Biden signed an executive memorandum in February requiring all military aid recipients — including Ukraine and Israel —to submit assurances that they will comply with international humanitarian law and U.
Владимир Зеленский ранее подписал законопроект об ужесточении мобилизации на Украине. Документ вводит обязательное предоставление информации о гражданах в военкомат, в том числе тех, кто живёт за границей, а также право задерживать военнообязанного за отсутствие военного билета. Уклонистам может грозить уголовная ответственность.
Салливан провел переговоры с Ван И
Салливан провел переговоры с Ван И | Салливан: США верят, что Украина может одержать победу в конфликте с РФ. |
Салливан заявил о контактах с Россией из-за рисков применения ядерного оружия - Ведомости | Sullivan also served as Biden’s national security adviser when he was vice president in the Obama administration. |
Вашингтон выражает надежду: Киев может одержать победу в конфликте | Военное дело | саммит — последние новости сегодня на саммит — все самые свежие новости по теме. |
В США за спиной Байдена будет править дуумвират Блинкен – Салливан | Новости. Заявление Президента Джо Байдена о нападениях Ирана на Государство Израиль. |
В Белом доме заявили, что у США пока нет свободных Patriot для Киева
Что характерно, Салливан косвенно подтвердил предположение Ивченко, заявив о вероятных тактических успехах ВС РФ в ближайшие недели. В то же время, по словам Салливана, Вашингтон планирует убедить европейских союзников отправить на Украину имеющиеся у них средства противовоздушной обороны. Джейк Салливан может не устраивать интригу,сколько США отправит на Украину американских ракет ракеты давно есть на Украине и ими вели обстрелы американские спецы.
Салливан: США верят, что Украина может победить в конфликте с РФ
The following is a transcript of an interview with National Secuirty Adviser Jake Sullivan that aired on "Face the Nation" on Oct. Советник президента по национальной безопасности Джейк Салливан в среду подтвердил, что США в последние недели тайно поставляли Украине ракеты дальнего радиуса действия. Помощник президента США по национальной безопасности Джейк Салливан заявил, что Россия занимается разработкой спутникового оружия, способного переносить ядерные боеголовки. Помощник президента США Джек Салливан. Четвертое – ВСУ сокращаются по численности, «чтобы успокоить Москву», но переобучаются по стандартам НАТО. Новости. Заявление Президента Джо Байдена о нападениях Ирана на Государство Израиль. Джейк Салливан — все новости о персоне на сайте издания
Джейк Салливан
Президент Украины Владимир Зеленский, в свою очередь, 2 ноября заявил о попытках некоторых стран подтолкнуть его к компромиссу с Россией, однако поддаваться такому давлению он не намерен. Как отметил президент РФ Владимир Путин на заседании Совета безопасности 19 октября, Киев отвергает любые предложения об их проведении. По информации The Washington Post, американские чиновники в частном порядке просят украинские власти обозначить свою готовность к переговорам. Как отмечает издание, они рассчитывают таким образом не усадить украинскую сторону за стол переговоров, а сохранить поддержку Украины странами, опасающимися последствий конфликта, если он затянется.
Sullivan said that the US is not seeking a new Cold War with China, but is looking for a system of peaceful coexistence. Sullivan also reportedly imposed restrictions to prevent Ukraine from using Western-supplied weapons for retaliatory attacks on Russian territory. Five days later, Hamas launched a large-scale attack on Israel from the Gaza Strip , sparking the 2023 Israel—Hamas war.
One that invests in the sources of our own economic and technological strength, that promotes diversified and resilient global supply chains, that sets high standards for everything from labor and the environment to trusted technology and good governance, and that deploys capital to deliver on public goods like climate and health. This strategy will build a fairer, more durable global economic order, for the benefit of ourselves and for people everywhere. So today, what I want to do is lay out what we are endeavoring to do. When President Biden came into office more than two years ago, the country faced, from our perspective, four fundamental challenges.
The vision of public investment that had energized the American project in the postwar years—and indeed for much of our history—had faded. It had given way to a set of ideas that championed tax cutting and deregulation, privatization over public action, and trade liberalization as an end in itself. There was one assumption at the heart of all of this policy: that markets always allocate capital productively and efficiently—no matter what our competitors did, no matter how big our shared challenges grew, and no matter how many guardrails we took down. Now, no one—certainly not me—is discounting the power of markets.
But in the name of oversimplified market efficiency, entire supply chains of strategic goods—along with the industries and jobs that made them—moved overseas. And the postulate that deep trade liberalization would help America export goods, not jobs and capacity, was a promise made but not kept. Another embedded assumption was that the type of growth did not matter. All growth was good growth.
So, various reforms combined and came together to privilege some sectors of the economy, like finance, while other essential sectors, like semiconductors and infrastructure, atrophied. The shocks of a global financial crisis and a global pandemic laid bare the limits of these prevailing assumptions. The second challenge we faced was adapting to a new environment defined by geopolitical and security competition, with important economic impacts. Much of the international economic policy of the last few decades had relied upon the premise that economic integration would make nations more responsible and open, and that the global order would be more peaceful and cooperative—that bringing countries into the rules-based order would incentivize them to adhere to its rules.
In some cases it did, and in lot of cases it did not. By the time President Biden came into office, we had to contend with the reality that a large non-market economy had been integrated into the international economic order in a way that posed considerable challenges. Neither country had become more responsible or cooperative. And ignoring economic dependencies that had built up over the decades of liberalization had become really perilous—from energy uncertainty in Europe to supply-chain vulnerabilities in medical equipment, semiconductors, and critical minerals.
These were the kinds of dependencies that could be exploited for economic or geopolitical leverage. The third challenge we faced was an accelerating climate crisis and the urgent need for a just and efficient energy transition. When President Biden came into office, we were falling dramatically short of our climate ambitions, without a clear pathway to abundant supplies of stable and affordable clean energy, despite the best efforts of the Obama-Biden Administration to make significant headway. Too many people believed that we had to choose between economic growth and meeting our climate goals.
President Biden has seen things totally differently. Finally, we faced the challenge of inequality and its damage to democracy. Here, the prevailing assumption was that trade-enabled growth would be inclusive growth—that the gains of trade would end up getting broadly shared within nations. But the fact is that those gains failed to reach a lot of working people.
The American middle class lost ground while the wealthy did better than ever. And American manufacturing communities were hollowed out while cutting-edge industries moved to metropolitan areas. Now, the drivers of economic inequality—as many of you know even better than I—are complex, and they include structural challenges like the digital revolution. But key among these drivers are decades of trickle-down economic policies—policies like regressive tax cuts, deep cuts to public investment, unchecked corporate concentration, and active measures to undermine the labor movement that initially built the American middle class.
And frankly, our domestic economic policies also failed to fully account for the consequences of our international economic policies. And collectively, these forces had frayed the socioeconomic foundations on which any strong and resilient democracy rests. Now, these four challenges were not unique to the United States. Established and emerging economies were confronting them, too—in some cases more acutely than we are.
When President Biden came to office, he knew the solution to each of these challenges was to restore an economic mentality that champions building. And that is the core of our economic approach. To build. To build capacity, to build resilience, to build inclusiveness, at home and with partners abroad.
The capacity to produce and innovate, and to deliver public goods like strong physical and digital infrastructure and clean energy at scale. The resilience to withstand natural disasters and geopolitical shocks. And the inclusiveness to ensure a strong, vibrant American middle class and greater opportunity for working people around the world.
West Ham seem to be straddling a thin line between doing due diligence on potential new managers and blasting the market with scattergun. There is never a dull moment when it comes to the Hammers. Along with Liverpool, West Ham have dominated the football headlines in the last week. The party line caveated in every story about who David Sullivan and Tim Steidten could appoint to replace the Scot is that no decision will be made until the end of the season. Not helped of course by defeats to Fulham and Palace either side.