Tier 1 paladins are mostly likely to be encountered by player characters between levels 1 and 4, although they may crop up as allies or henchpeople of more powerful beings at later levels. Пройдя долгий путь со времен предыдущих выпусков Dungeons & Dragons, класс паладинов, на самом деле, один из лучших классов в 5-м издании.
Anti-Paladin (5e Class)
All D&D 5E Paladin Class Changes (2024) | Tier 1 paladins are mostly likely to be encountered by player characters between levels 1 and 4, although they may crop up as allies or henchpeople of more powerful beings at later levels. |
Paladin 5E — DnD class guide 2024 | Dice Cove | Некоторые персонажи этого класса не считают себя настоящими паладинами до того как они получат 3-м уровень и не дадут эту клятву. |
Paladin 5e Class Guide for Dungeons and Dragons | Главная» Новости» История паладина для днд. |
Paladin 5e Guide: What Are The Paladins in DnD 5E?
Это прекрасная способность делающая паладина тем самым классом с «огого критами» которого так любят и уважают. Но есть нюанс, а именно заклинания-кары которые также существуют в книге правил и которыми… Будем честны мало кто пользуется за исключением редких случаев. Пока заклинание активно, цель в начале каждого своего хода должна совершать спасбросок Телосложения. При провале она получает урон огнём 1к6. При успехе заклинание заканчивается. Если цель или существо, находящееся в пределах 5 футов от неё, потратит действие на тушение пламени, или если какой-то другой эффект потушит пламя например, погружение в воду , заклинание тоже закончится. На больших уровнях. Если вы накладываете это заклинание, используя ячейку 2 уровня или выше, первичный дополнительный урон от атаки увеличивается на 1к6 за каждый уровень ячейки выше первого.
You can change your list of prepared spells when you finish a long rest. Preparing a new list of Warlock spells requires time spent in contact with supernatural forces through rituals and meditation: at least 1 minute per spell level for each spell on your list.
Spellcasting Ability Charisma is your spellcasting ability for your Anti-Paladin spells, since their power derives from the strength of your convictions. You use your Charisma whenever a spell refers to your spellcasting ability. In addition, you use your Charisma modifier when setting the saving throw DC for a Anti-Paladin spell you cast and when making an attack roll with one. Choose one of the following options. Great Weapon Fighting When you roll a 1 or 2 on a damage die for an attack you make with a melee weapon that you are wielding with two hands, you can reroll the die and must use the new roll. The weapon must have the two-handed or versatile property for you to gain this benefit. Protection When a creature you can see attacks a target other than you that is within 5 feet of you, you can use your reaction to impose disadvantage on the attack roll. You must be wielding a shield. The extra damage is 2d8 for a 1st-level spell slot, plus 1d8 for each spell level higher than 1st, to a maximum of 5d8.
The damage increases by 1d8 if the target is a celestial, good aligned dragon or a fey, to a maximum of 6d8. By 3rd level, the unholy magic flowing through you makes you immune to disease. Ability Score Improvement[ edit ] When you reach 4th level, and again at 8th, 12th, 16th, and 19th level, you can increase one ability score of your choice by 2, or you can increase two ability scores of your choice by 1.
Good for: Paladins that like to throw themselves into combat.
Oath of the Watchers Description: A paladin that watches for and protects from the unnatural and alien forces of the universe. Good for: Paladins that want to deal with extra-planar threats. How to optimise a paladin Optimising a character properly can be tricky. Options to avoid: Intelligence and wisdom.
Only invest in one of strength and dexterity usually strength. Innate spellcasting options can work nicely as you can make repeat uses. Races that grant you resistances, increased damage and mobility are also great Think Warforged with their resistances and extra AC or Shadar-Kai with their misty step plus damage ability. Backgrounds Recommended options: City watch, courtier, faceless, faction agent, gambler, smuggler, soldier Options to avoid: Archaeologist, fisher, folk hero, inheritor, ruined Considerations: Primarily, you want your background to beef out your skills you only get 2 skill proficiencies with your class.
Skills Recommended options: Athletics, insight, intimidation, persuasion Options to avoid: Medicine, religion Considerations: Persuasion is going to be your most important face skill but intimidation can be great too. Feats Recommended options: Gift of the Chromatic dragon, great weapon master, heavy armor master, inspiring leader, lucky, polearm master, resilient, sentinel, slasher Options to avoid: Grappler, healer, keen mind, martial adept, observant, ritual caster, sharpshooter, skulker Considerations: Any feats that make you tougher like heavy armor master , better in combat like great weapon master , use your charisma like inspiring leader or that keep your enemies engaged in combat with you like sentinel. Considerations: Polearms can be really effective for paladins giving them a greater presence on the battlefield. Combine them with sentinel and polearm master to make it really tough for enemies to bypass you for softer party members.
Much will depend on your fighting approach though. Two-handed weapons for damage dealers, one handed for tanks with a shield and if you have gone for a finesse build, consider a rapier. Javelins use strength though and are one handed so tend to be the best option. Armor Recommended options: Heavy armor for low dexterity builds full plate when you can afford it , light armor studded leather is best for high dexterity builds.
Options to avoid: Make sure your armor matches with your dexterity score. Medium armor should not be a good option as you should either be dumping dexterity or going all in on it. Add a shield for extra durability at the sacrifice of some damage output. Generally though, a shield is an excellent option for a paladin.
Options to avoid: All options are viable depending on your build and no options are bad. Considerations: Defense is your best option for enhancing your durability. Protector builds will get a decent amount out of interception and protection, but they do rely on more situational circumstances and fighting alongside allies.
Что заставило их вступить в армию? Это был их бог? Открыли ли они своего бога на войне? Характеристика по умолчанию для этого фона — Проход на корабле, который позволяет вам получить бесплатный проход на парусном корабле для себя и своей группы, если вы обещаете нести свою службу на борту.
Например, «Дурная репутация» означает, что вы можете избежать наказания за мелкие уголовные преступления, потому что люди настолько боятся вас, что не будут сообщать о ваших преступлениях. Когда при атаке двуручным оружием на кубике урона выпадает единица или двойка, вы можете перебросить кубик. Вы должны использовать новый бросок, даже если это еще один или два, но это лучше, чем ничего. Кому не нравится второй шанс нанести больше урона? А с таким сильным паладином, каким оказался этот, больше урона — всегда лучше. Ваша сила, конституция или харизма увеличиваются на единицу, а вместо использования дыхательного оружия вы можете выбрать рев с ужасающей свирепостью. Вам не придется использовать слот заклинания или канал божественности, чтобы заставить людей бояться вас.
Если да, то получите этот подвиг. Когда вы делаете атаку любым из вышеупомянутых видов оружия, вы можете использовать свое бонусное действие, чтобы сделать еще одну атаку другим концом оружия. Кроме того, любой, кто окажется в пределах вашей досягаемости, теперь провоцирует атаку возможности. Это огромное преимущество для вас, и оно становится еще большим в паре с подвигом Стража. С Polearm Master вы получаете увеличенную дальность атаки.
Table of Contents
- Paladin 5e – DnD Class Guide
- Paladin 5E — DnD class guide 2024
- Storm Giants: Rulers of the Ordning
- Paladin Handbook: DnD 5th Edition Class Guide – RPGBOT
- Углублённая предыстория Паладина (XGE)
- DnD 5. История знакомства. Нам не страшен паладин
Мнение: Что такое Паладин?
Как класс и понятие, “Паладин” появился задолго до появления жанра фэнтези и, уж тем более, RPG-игр. Главная» Новости» Paladin dnd. The Dragonborn Paladin is an iconic class and race combination in DnD 5e. We take a look at why it's so good, and how to build it yourself. In this Paladin 5E guide, we’ll stick to the core aspects of Paladins, their role, abilities, spells and answer all of your questions about this class. And with a wide variety of features and subclasses, Paladins are also a ton of fun to play in DnD 5e.
Anti-Paladin (5e Class)
GameCows Ranking: 2 This ability is ok and generally useful in most situations. GameCows Ranking: 3 This ability is only going to be useful in certain situations. As an action, the Paladin can use Divine Sense to detect any celestial, fiend, or undead within 60ft. This can also be used to find consecrated and desecrated areas as well.
The Paladin can heal hitpoints equal to 5x their Paladin level. The Paladin can transfer as many hitpoints as they want from that total. The Paladin can also use 5 of their healing points to instead cure a disease or neutralize poison.
Each one adds a slightly different bonus but is specialized towards a particular combat style. Fighting Style bonuses do not stack.
Но все чаще и чаще в фольклоре деяния паладинов преувеличивались для большей привлекательности среди знати и простого люда. То были темные и тяжелые времена и истории об этих идеальных рыцарях, а также их кодексе чести, были тем моральным ориентиром, источником вдохновения и недостижимым идеалом, к которому нужно было стремиться.
Кому же еще быть лучом надежды и света в беспробудной серости окружающей жизни. Это была мечта. И вот так мечта об идеальном рыцаре в идеальном мире и дожила, пусть не без изменений, до наших дней. С развитием литературы, а впоследствии и ролевых игр, паладины стали излюбленными персонажами авторов.
Каждый из творцов видел свой собственный образ святого воина. Их называют по-разному: крестоносцы, храмовники, святые воины и божественные чемпионы — но по сути своей — это все те же паладины. Воины без страха и упрека, облаченные в особые латы, с магическим оружием в руках, и обладающие волшебными силами, чаще всего происходящими от божества-покровителя. Они - живое воплощение добра и справедливости.
В каждом найдутся те или иные представители класса паладин. Они являются олицетворением благодетелей, светочем надежды и примером для союзников. Без страха и раздумий паладины идут навстречу опасности и сражаются со злом. Как нельзя лучше с этим справляется крепкая вера в правое дело, а также жертвенность и дисциплина.
К сожалению, многие авторы книг или же разработчики компьютерных игр вводят этот класс для галочки. Их мало интересует его суть, и поэтому от паладинов остается лишь внешняя оболочка, не позволяющая раскрыть всей глубины этого класса. Вслед за создателями ту же ошибку совершают читатели и игроки. Быть паладином - слишком тяжелая ноша и далеко не всем она по плечу.
Видя то огромное количество зла и несправедливости, которое творится вокруг, у многих рыцарей света опускаются руки. Их души начинают терзать сомнения в правильности выбранного пути, причине своего существования и даже в самом смысле борьбы. Всему этому способствуют душевные раны от потери верных друзей и любимых, перемолотых в жерновах вечного противостояния между добром и злом. Быть паладином — это прежде всего жертва.
На алтарь этой вечной битвы придется положить все - самого себя, радости обычного размеренного существования, даже отдать свою жизнь. А все ради стремления к, зачастую, недосягаемому идеалу и поддержанию своего статуса.
Нельзя юзать кару, если уже использовал заклинание в ходу. Остальное - долгожданно. Много раз люди просили смайтить не только мили. И теперь за один ход нельзя будет потратить половину своих ячеек. И действует не только на раунд. Халявное обнаружение добра и зла. Вместо урона можно использовать урон излучением. Особенно с уроном излучением.
Я бы последнее убрал. Раньше её редко юзали, чтобы не терять действие. Тяжело говорить сильная абилки или нет, пока не видишь другие подклассы. Но пока что эта клятва выглядит очень серьёзной. Изменение заклинаний: - Кары. Изгоняющая, ослепляющая, огненная и т.
This build, part of our Basic Build Series , uses the Oath of Devotion to add additional party protection in the form of charm immunity. Feat — Polearm Master. Given that the Paladin wants feats to boost its martial prowess, its casting ability, as well as having two primary ability scores, getting this one extra feat is a big increase in our competence. Polearm Master gives us an additional attack with a bonus action after we take the attack action, and it also gives us a reaction attack whenever a creature enters our reach. Having both these options will increase our average damage per round significantly. Skill — Insight. A useful social skill, plus it seems fitting for a Paladin to know when someone is lying. Languages — Common and Dwarvish. Class: Paladin Skills — Athletics, Persuasion. Persuasion is a commonly used skill based on Charisma. Divine Sense — 4 times per long rest, we can detect Celestials, Fiends, and Undead. It will scale well as we level up, adding an additional 5 HP to our pool, granting us a decent store of health to use. Constitution is an important stat for any character, doubly so for those looking to utilize concentration, and the best we can afford is a 14. This guide treats Paladin as a Charisma primary class rather than Strength for the purpose of enhancing the strong points of Paladin, an approach encouraged for all Paladins. Background Sailor Skills — Intimidation, Perception.
D&D 5th Edition
And with a wide variety of features and subclasses, Paladins are also a ton of fun to play in DnD 5e. While Jadina was training to become a paladin, her father told her that it would be dangerous to travel any farther than from Gilderdrip without being instructed first by a paladin sage or an experienced paladin. Тогда, возможно, класс паладин в DnD именно для вас! Это наш гайд по классу Паладина в ДнД.
D&D Paladin Level Up – a step by step guide (5e)
Некоторые персонажи этого класса не считают себя настоящими паладинами до того как они получат 3-м уровень и не дадут эту клятву. Это хороший стартовый билд для любого класса, а билд для OP-паладина довольно прост. А на восьмом сбросить класс и взять 2 уровня паладина и 6 барда. Wizards of the Coast recently unveiled the latest One D&D playtest update, with major changes to the Druid and Paladin classes. Paladin Armor, Half Elf Dnd, Dnd Elves, Medieval Fantasy, Dnd Paladin, Fantasy Clothing. Сегодня рассматриваем класс Паладинов (Paladin) для пятой редакции правил Dungeons and Dragons.
The Ultimate D&D 5E Paladin Class Guide (2024)
Aura of Protection has returned to 6th-level and will now become inactive if the Paladin is incapacitated. Adjure Foes will now do nothing on a successful save. Aura of Courage has returned to being a 10th-level feature. Radiant Strikes now work on both melee weapons and Unarmed Strikes. Restoring Touch has been moved to a 14th-level class feature. Divine Conduit has been removed from the class features, with Aura Expansion returning at 18th-level. These changes are as follows Oath of Devotion: With the changes to Smites, some spells and revisions have happened to the Oath of Devotions spell list, and it is now as follows: 3rd — Protection from Evil and Good, Shield of Faith 5th — Aid, Zone of Truth 9th — Beacon of Hope, Dispel Magic 13th — Freedom of Movement, Guardian of Faith 17th — Commune, Flame Strike Smite of Protection has also been moved to 15th-level and works with all Smite spells, and provides Half Cover to every player in range of your Aura of Protection until the start of your next turn. The Peerless Athlete Feature now lasts one hour instead of ten minutes.
Code of Conduct A despot must be of lawful evil alignment and loses all class abilities if she ever willingly commits a chaotic act such as breaking a vow or contract or betraying an ally. She must at all times work to expand and grow her domain, either by virtue of the Leadership feat or by strong-arming those less fortunate and powerful than herself. She is allowed to abuse her sovereignty in any way she sees fit to further her own personal strength and glory, but she must protect and defend her subjects and allies from harm from other forces. Likewise, she must not overburden her subjects so that they cannot support her. Associates A despot adventures only with characters of a non-chaotic alignment and remains suspicious and wary of those who are not lawful. She will never knowingly associate with chaotic characters, nor will she continue an association with someone who consistently offends her moral code. This includes remaining in a group in which she is not equal or superior to the highest-level member A despot can adventure or associate with those of equal level, although doing so makes her more uncomfortable and irritable than normal. A despot may only accept henchmen, followers, or cohorts who are lawful evil. Despot Spell List Despots choose their spells from the following list: 1st Level: Alarm, bane, bless, curse water, command, cure light wounds, detect poison, divine favor, endure elements, magic weapon, profane weapon, protection from chaos, protection from good, resistance, virtue. Detect Undead Lightbringer paladins are little different from standard paladins, and share the same compassion to pursue good, the will to uphold law, and the power to defeat evil. However, the lightbringer paladin has made it her specialization to seek out and destroy undead, seeing them as the penultimate manifestation of evil in the world. Level: 1st. Replaces: Detect evil. Benefit: A lightbringer paladin can use this ability at will. This is a divination effect similar to a detect evil spell, except that it finds undead only of any alignment.
The exact spread of stats you want depends on your build and personal priorities: some will want to max out both their attack stat and their Cha; others will be focused on being an effective martial and would be happy to leave their Cha lower; whilst some might have a middling attack stat and focus on Charisma to play a support role. You should consider your stats and priorities when you allocate your ability scores and choose a race at first level. Moreover, if you see your paladin as a warrior first you should ideally start with a 16 and advance it as quickly as you can. If you want to include feats from ASIs, try to get your Str to 18 first as this will help maintain your martial performance and consistency. However, if you choose to use light armor instead of medium armor, you will be more dependent on this stat for AC than your counterparts would be dependent on Str for theirs. Generally speaking, Dexadins gain a lot of benefits from their primary stat, such as high initiative and better Dex saves and skills, at the expense of one point lower AC and not using heavy or versatile weapons. Even if you focus on Str, having some degree of Dex is recommended for those benefits. Constitution 3 — This is a very nice stat to have as high as possible. The hit points will help with tanking and being in melee, and the higher chance to maintain concentration on your spells is very useful. However, being a MAD class means you likely cannot afford a particularly high score here, try and aim for no less than a 14, ideally a 16. Wisdom 3 — A good tertiary stat to have, if you think you may want to multiclass into a Wis requiring class then try to have at least a 14, otherwise whatever you can afford to put here is a good choice. Charisma 5 — Cha is a great stat to have, it ties to many of your class features and will make you a more effective Paladin. Even if you dump it to 8, a lot of abilities have a minimum of one use clause in them and other key features like Divine Smite and Lay on Hands have no interaction with Cha at all. I recommend putting at least a 16 here, but you are by no means a bad Paladin if you decide otherwise. On the other hand, I would say Paladins are one of the more heavily affected classes in terms of role play, with the Oaths and the tenets that they present acting as a strong base to ground your character in, should you choose to do so. In our Paladin DnD 5E guide, we suggest that unless there is a particular spell or CD that is important for your build or really interests you, I would recommend choosing an Oath which resonates most with your character. There is an additional Oath option, the Oathbreaker, which will not be covered here as it is a DM-facing subclass, primarily intended for NPCs. Channel Divinity options will be denoted by [CD]. Devotion The more stereotypical of the Paladin Oaths , Devotion is driven by justice, virtue, and order, in true knight in shining armor fashion. Their abilities and spells are geared towards fighting the stereotypical enemy of Paladins: fiends, undead, and aberrations but they are also effective against other foes. In practice, losing your first action of a fight is a very steep cost. This gets a 3 for helping you overcome resistance or immunity to non-magical BPS, and the potential it has in longer combats. Aura of Devotion 4 — Situational, but the amount of charmed-based effects on monsters is surprisingly large. This is worthy of a 4 as it completely shuts down the dangerous aspect of some creatures, and saves the party from the Barbarian being controlled by a spell like Dominate Monster… again. Purity of Spirit 4 — A very powerful passive benefit, Protection from Evil and Good covers a large number of creature types, making this relevant in a lot of situations. Holy Nimbus 3 — This capstone is okay, but nothing special, primarily because of the action cost with so little in return. Additionally, saves against spells cast by fiends and undead are very niche, not protecting you from their non-spell abilities is disappointing. This would have been a 4 if it only cost a bonus action to activate. Ancients Paladin meets Druid, this Oath is focused more on the principle of good overall, rather than law or chaos, and does so with a nature theme. The features and spells continue a theme of nature magic, combined with protection against fey and fiends, and enhancing the survivability of the Paladin. This subclass is often talked about because of its aura that gives resistance to spell damage. Aura of Warding 3 — A fantastic aura… if it applies to you, that is. Great for certain adventures, but too powerful to rate only a 2. The added ribbon of not feeling your age, or being vulnerable to magical aging is nice flavor added on. Elder Champion 5 — An excellent capstone ability worth the action cost. Excellent to pair with Ensnaring Strike, the disadvantage on the saving throw can be easily converted into advantage on your attacks, and additional damage. Vengeance If vengeance stories motivate you, the idea of chasing down the monsters who wronged the innocent stirs your righteous heart then this is the subclass for you. The mechanics support an aggressive playstyle with access to teleportation spells which give you the capability to pursue or your quarry or form a tactical retreat when necessary. Abjure Enemy [CD] 2 — Frightened with a speed of zero is a very nice debuff, and the increased potency against fiends and undead makes this a more effective feature even for lower Charisma Paladins. Though, the effect disappearing when the creature takes damage completely undermines all of those benefits, especially when it took your entire action to set up. This can still be helpful but is not a go-to use of your Channel Divinity by any means. Vow of Enmity [CD] 5 — A fantastic buff against bosses and other meaty single targets. Not only can this help land more smites, but can also aid if you went the route of using Great Weapon Master. Relentless Avenger 2 — A feature that can be useful for chasing down your quarry, but an enemy running away from you whilst provoking an opportunity attack is a bit too niche of a trigger. Soul of Vengeance 4 — A significant improvement to your Vow of Enmity that will increase your damage output drastically, remember the reaction attack will have advantage. Avenging Angel 3 — This is okay overall, the mobility of having a 60ft fly speed is a significant increase to the Paladin, and the fear aura has potential. Crown Driven by their ideals of civilization, Crown Paladins are guided by the law, their loyalty to whichever form of civilization they have chosen, such as a nation or sovereign, and the belief of being responsible for your actions. Their mechanics are that of a tank Paladin, gaining access to spells and features to protect others or make themselves the center of hostile attention instead. This subclass is often forgotten about, as it was published in the SCAG but not later republished like other subclasses from the same book. Champion Challenge [CD] 5 — A great tanking ability and one of the few abilities in the game that forces enemies to pay attention to you, rather than the squishy spellcasters 35 feet behind you. Turn the Tide [CD] 3 — This ability has a lot of potential and is potentially a lot of hit points. The stand-out spell here is Spirit Guardians, which would synergize well with Champion Challenge, this is the only Paladin to gain access to this great spell. I would have preferred to see a little more healing on the list, this is the perfect Paladin for Healing Word. Divine Allegiance 2 — If you build your Paladin with soaking up large amounts of damage in mind, this can be very useful to keep your party members alive.
Теперь паладинам опасно ходить в бордели. Нет ситуативных модификаторов по нежити и исчадиям. Карать только раз в ход. Нельзя юзать кару, если уже использовал заклинание в ходу. Остальное - долгожданно. Много раз люди просили смайтить не только мили. И теперь за один ход нельзя будет потратить половину своих ячеек. И действует не только на раунд. Халявное обнаружение добра и зла. Вместо урона можно использовать урон излучением. Особенно с уроном излучением. Я бы последнее убрал. Раньше её редко юзали, чтобы не терять действие. Тяжело говорить сильная абилки или нет, пока не видишь другие подклассы.
D&D 5E Basic Build Series: Paladin
Up to this time you have been in a preparatory stage, committed to the path but not yet sworn to it. Now you choose an oath, such as the Oath of Devotion. Your choice grants you features at 3rd level and again at 7th, 15th, and 20th level. Those features include oath spells and the Channel Divinity feature.
Oath Spells Each oath has a list of associated spells. You gain access to these spells at the levels specified in the oath description. Once you gain access to an oath spell, you always have it prepared.
Channel Divinity Your oath allows you to channel divine energy to fuel magical effects. Each Channel Divinity option provided by your oath explains how to use it. When you use your Channel Divinity, you choose which option to use.
You must then finish a short or long rest to use your Channel Divinity again. Some Channel Divinity effects require saving throws. When you use such an effect from this class, the DC equals your paladin spell save DC.
Ability Score Improvement When you reach 4th level, and again at 8th, 12th, 16th, and 19th level, you can increase one ability score of your choice by 2, or you can increase two ability scores of your choice by 1. Extra Attack Beginning at 5th level, you can attack twice, instead of once, whenever you take the Attack action on your turn. You must be conscious to grant this bonus.
At 18th level, the range of this aura increases to 30 feet. Improved Divine Smite By 11th level, you are so suffused with righteous might that all your melee weapon strikes carry divine power with them. Whenever you hit a creature with a melee weapon, the creature takes an extra 1d8 radiant damage.
By expending a 1st level spell slot they can add 2d8 Radiant damage to their attack. There is a cap of 5d8 and if the target is a fiend or undead it gets an additional 1d8. Divine Health Level: 3 — Paladins are immune to disease. They now make a full oath and join their sacred order. This is the subclass for the Paladin.
Ability Score Improvement GameCows Ranking: 2 Like most of the other classes, Paladins get 2 points to add to any of their ability scores max 20. This happens at levels 4, 8, 12, 16, and 19th level. Level: 18 — The range increases to 30ft. Aura of Courage Level: 10 — The Paladin and any creature within 10ft cannot be frightened.
Навык Атлетика напрямую связан с навыком Сила, который у вас изначально имеет высокий показатель, что делает его реальным преимуществом для класса в целом. Навык «Атлетика» одинаково полезен как в одиночной игре, так и в компании приключенцев.
Помимо помощи в таких видах деятельности, как лазание и плавание, ваш персонаж получает бонусы при прыжках, выпадах и других рискованных маневрах. Они должны сокрушить силы хаоса». Как будто вам недостаточно быть самым страшным паладином в истории. Например, «Угасить пламя надежды» — немного не в тему, а ваш канал божественности может быть использован одним из двух способов. В 1515-м уровне, Scornful Rebuke наносит психический урон любому, кто достаточно глуп, чтобы ударить вас. Вы не только дали обет сокрушить своих врагов, но иногда вам приходится обходить закон и совершать сомнительные поступки, поэтому это один из немногих паладинов, которые могут иметь нейтральную мораль.
У него есть неплохие бонусы к передвижению, а также несколько диких заклинаний, например, использование «Канала божественности» на одной цели, чтобы использовать несколько бонусов к атаке против этой же цели. Благодаря такому быстрому увеличению двух основных показателей, вы быстро достигнете 20-го уровня и сможете начать работать над подвигами, которые сделают вас практически неудержимым. Дыхательное оружие — тоже приятный штрих, позволяющий нанести дополнительный урон. Неважно, какой цвет вы выберете, но черный, плюющийся кислотой, драконорожденный паладин будет просто великолепен. Это действительно зависит от DM, можете ли вы играть таким персонажем или нет, поскольку они не вписываются в каждое приключение или модуль. Это хороший стартовый билд для любого класса, а билд для OP-паладина довольно прост.
Кроме того, вы получаете навык владения одним из видов игровых наборов, чтобы скоротать время между победами над врагами. Более того, ваша особенность «Военное звание» означает, что люди из армии, в которой вы служили, будут узнавать вас и делать то, что вы говорите, пока вы выше их по званию.
Weapon Mastery grants unique effects to weapons used in combat, with different weapons having different effects, such as imposing a disadvantage or cleaving an additional enemy. This gives Paladins a list of class-exclusive smite spells that are always prepared, with new spells being unlocked as they level up. These can also be used without expending a spell slot once before needing to Long Rest. Spellcasting has seen three major changes for Paladins that are as follows: Spell preparation is no longer tied to the level of Paladin spell slots. Paladins can change one prepared spell when finishing a long rest.
Paladins no longer have cantrips as in previous playtests. Instead, they receive the Weapon Mastery feature. Lay on Hands is now a Bonus Action, meaning players can use it alongside attacking, healing, using a spell, or any other move that requires an Action.
D&D 5th Edition
Я бы последнее убрал. Раньше её редко юзали, чтобы не терять действие. Тяжело говорить сильная абилки или нет, пока не видишь другие подклассы. Но пока что эта клятва выглядит очень серьёзной. Изменение заклинаний: - Кары. Изгоняющая, ослепляющая, огненная и т. Теперь они кастуются бонусным действием после попадания и эффект срабатывает на атаку. Отлично прибрали их и теперь от этих заклинаний стало меньше душки. Внешний вид на усмотрение кастера. Не будет летучих мышей со слепым зрением. Не будет сов с облётом.
Убрали несколько других проблем с абузом фамильяра. Теперь он не такой сильный, хотя всё ещё неприятный. Умирающее существо восстанавливает 1 хит.
Gives you a free attack after a killing blow or critical strike and allows you to deal bigger damage at the cost of a less accurate attack.
Resilient Constitution. Always useful, especially if your Constitution score is currently sitting at an odd number. War Caster. Advantage on concentration checks, ability to use somatic components of spells while your hands are full, and the ability to cast some spells as an opportunity attack.
Some of these feats are better than others, depending on your character build. Ensnaring Strike and Speak with Animals spells and the ability to restrain creatures with Channel Divinity at 3rd level. Moonbeam and Misty Step spells at 5th level and an aura that grants spell resistance to nearby allies at 7th level. This nature-themed subclass leans into the control aspect of the Paladin, adding multiple methods for restraining enemies.
Misty Step is also useful on just about every character in DnD. Overall, a solid subclass with an easy-to-parse set of tenets. Protection from Evil and Good and Sanctuary spells and the ability to add damage and a light effect to your weapon with Channel Divinity at 3rd level. Lesser Restoration and Zone of Truth spells at 5th level and an aura that protects against charm at 7th level.
This is a balanced Paladin archetype that focuses somewhat on damage and utility. Paladins already have access to the Protection and Truth spells, and the other bonus spells are okay. Protecting against charm can be big against a spell like Hypnotic Pattern , but this aura is definitely on the weaker side. Hold Person and Misty Step spells at 5th level and the ability to instantly chase an enemy after hitting them with an opportunity attack.
This subclass is all about control, mobility, and pursuit. Misty Step is great, and Hold Person sets you up for big damage critical strikes. The chase effect is situationally nice, but this subclass does miss out on the utility of a party-wide aura. Oathbreaker DMG.
Hellish Rebuke and Inflict Wounds spells and the ability to control undead creatures with Channel Divinity at the 3rd level. Crown of Madness and Darkness spells at 5th level and an aura that causes nearby fiends and undead to take extra damage at 7th level. Controlling undead creatures can be cool, but unless your campaign features a lot of them, this subclass is ultimately one of the weaker ones. Conquest XGtE.
Armor of Agathys and Command spells and the ability to frighten creatures in a large area with Channel Divinity at 3rd level. This subclass is all about controlling big crowds of enemies.
They may be used at later levels as allies or lieutenants of even more powerful creatures. At tier 2, these paladins could be leaders of religious groups in notable cities, members of secret organizations, or serve as protectors to the nobility and other prominent members of society. Add the 7th level oath feature from a paladin subclass. Two feuding kingdoms or factions seem poised for war. In an effort to prevent the massive bloodshed that would follow, a paladin recruits the party to act as diplomats and peacemakers.
Oath of Redemption. Small villages and townships on the fringes of the nation have been under attack or besieged by supernatural events. Tier 3 Paladins Tier 3 paladins are most likely to be encountered by PCs from levels 11 to 16, although you may insert them earlier as a potential patron or mentor figure. Unless your setting has uniquely powerful NPCs, tier 3 paladins should be very rare. Or perhaps they live a more lowkey existence on the fringes of society, battling planar threats before they become widely known. Add the 15th level oath feature from a paladin subclass. An ancient forest is dying and no one is quite sure why.
The reclusive guardian of the forest seeks aid in searching the area for the cause.
И бесчестный поступок и военная хитрость — это совершенно разные вещи. Да, паладин не станет отравлять воду в осажденной крепости или брать заложников, но вот тайно проникнуть в крепость ночью, дабы открыть ворота или совершить ловкий обманный маневр, чтобы окружить противника, — это никак не противоречит кодексу Чести.
Милосердие — одна из самых сложных добродетелей в ролевых играх. Когда у персонажа уровня так 10 счет убитых врагов переваливают за вторую сотню — это даже не смешно. Но паладин постарается, если есть возможность, решить дело миром.
Если не он давал жизнь, то он не в праве и отбирать ее, если есть другой выход. Каждый умерший злодей — лишь отсрочка, потому что ему на смену появится новый. Каждый раскаявшийся злодей — победа, потому что стало меньше одним плохим человеком и одним хорошим — больше.
Убийство в бою, когда ты защищаешься сам или защищаешь других, — это одно. Убийство беззащитного человека, который потерял сознание, выронил меч, упал и т. А именно — недопустимое поведение.
Да, с точки зрения эффективности — это разумный ход. Но не забывайте, паладин — человек Веры. Веры в свои идеалы.
И в этих запретах и ограничениях не его слабость, а его сила, но этого вопроса мы коснемся чуть позже. Кроме того стоит заметить, что не ко всем существам применимо милосердие. Нежить, демоны и прочие существа, не имеющие ничего общего с человеком, не подлежат состраданию.
С ними не может быть переговоров и мирного сосуществования. Нет ни малейшего шанса, что они встанут на «путь истинный». Пощадишь сегодня соблазнительного суккуба — значит обречешь на смерть десятки невинных людей.
Справедливость… наверное, это та Добродетель, которое ведет паладина за собой. По сути, его долг, его предназначение — это восстановление справедливости везде, где это необходимо. Не только демоны, личи и драконы — сфера ответственности паладина.
Всякий раз, когда вершится неправедный суд, когда местные правители позволяют себе больше, чем им положено, когда зарвавшийся первосвященник огнем и мечом насаждает свою религию — тогда паладин с мечом в руках должен встать на защиту угнетенных и невинных. Вот только не надо уходить в крайность. Все мы люди.
Паладины тоже. И если вы не отыгрывайте безумного фанатика, который не проживет в реальном мире и суток, то не надо рубить мечом руку мальчишке-карманнику, который попытался стащить у вас кошелек. Это не справедливость.
All D&D 5E Paladin Class Changes (2024)
Паладин — один из часто встречающихся классов в ролевых играх, представляющий из себя воина веры. Read the ultimate Paladin 5e DnD class guide. Click here for our in-depth guide to the Paladin class in Dungeons & Dragons 5th edition. Part of our D&D 5E Basic Build Series, this Paladin uses the Oath of Devotion to add additional party protection in the form of charm immunity. D&D 5e Paladin Oath subclasses ranked and rated! Paladins get unique spells, auras, and other features, but which ones are best? In this article, we explore my top 5 paladin builds, presented in no particular order. Как класс и понятие, “Паладин” появился задолго до появления жанра фэнтези и, уж тем более, RPG-игр.
All D&D 5E Paladin Class Changes (2024)
Here you can find the details of the D&D Paladin level up process, in particular the new abilities, feats and character’s stats changes. Многие паладины преданы богам добра, но сила паладина происходит скорее от собственного стремления к справедливости, чем от божества. And with a wide variety of features and subclasses, Paladins are also a ton of fun to play in DnD 5e. Weapon and Armor Proficiency: Paladins are proficient with all simple and martial weapons, with all types of armor (heavy, medium, and light), and with shields (except tower shields).